Den där snabba enkla layouten

Den tog visst lite tid ändå, den där snabba enkla layouten. :-) Men jag vidhåller att det är en ganska enkel variant, i alla fall med tanke på att det är 10 "foton" med på. Ja, för egentligen är det ju faktiskt bara två på den här dubbeln - varje sidas bilder är utskrivet i ett sjok! Sen monterade jag dem på varsin bit cardstock och satte dit armbanden från Tosselilla. Om de är syrafria? Inte en susning, men jag VILL ha dem där! :-) Sen tog dekorationerna lite tid, för det jag hade tänkt mig hade jag inte när det kom till kritan, jag hade tänkt ha titeln utskuren med en chipboardklammer framför (och en bakom datumet på samma sätt) men det funkade inte med de jag hade. Och jag orkade inte skära ut i rätt storlek och klistra ihop till en chippis, så då vände jag på det och tog en annan variant. Både på texten och på chippisen :-) När jag hade kommit så längt slängde jag dit pilen (det finns en arm under den, om någon undrar varför den sitter där den sitter - han som puttar på hade sin arm där, vilket ger den härliga farten i bilden) och sen tog det stopp. Det var så.. tomt. Hade tänkt ha små "skyltar" med flickornas namn osv, men det funkade inte riktigt... Häromnatten kom jag på att jag har ju köpt en dymo, så med den blev det rätt. Sen tog det stopp IGEN, och idag satte jag dit blingarna, så nu är jag nöjd. :-)

Så här blev det:
image76

De som var med på Scrapevent of Scandinavia i våras känner säkerligen igen masken.. äntligen fick jag användning för honom! :-)

Upplägget är liftat från en enkellayout i julinumret av Scrapbook ETC.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad fina LO:s och masken är ju jättesöt :-)
Kram Cia

2007-08-26 @ 23:46:22
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0