Ca 2 x 30 minuter...

Just nu är jag o-tro-ligt mätt på att göra kort, det har blivit lite mycket under hösten - så jag njuter av att kunna göra annat. Jag har fått härliga nya kollegor på Kort i Fokus och de är så underbart kreativa och bara sprutar ur sig kort. Och då "slipper" jag ett litet tag. Häromkvällen (kvällarna) gjorde jag snabbpyssel i scrapform, jag fick ihop 2 layouter på två kvällar à vardera ca 30 minuter. För mig passar det utmärkt att jobba "omlott", för då hinner hjärnan med att hitta på saker medan jag jobbar med den andra layouten :-)

Jag började med ett kort på Y när hon fyllde 2 år, papprena var snabbt hittade (faktiskt!) och jag hade redan innan en idén om att ha titeln i chippisar.

image187

Den blanka och glittriga biten papper precis under fotot har Y själv valt på Stämpelgården, hon blev störtförälskad och delade sedan nådigast med sig av en bit till mamman. Färgen på bokstäverna är blandad för att stämma överrens med det gröna i papperssnutten. Plockade fram lite filtband och klippte till, sen fick det ligga på tork i väntan på montering. Jag ville inte montera fotot etc innan jag var säker på att jag ville ha det som det låg och att det funkade med bokstäver etc. Dessutom behövde jag de målarfärgskladdiga bokstäverna för att måtta in titeln. :-)

12 minuter hade gått och jag slet till mig översta fotot i högen, typ. Förra julen bakade Y en pepparkaka hos dagmamman och de fick dekorera med godis. Y var SÅÅÅÅ stolt, och bjöd på smakbitar.

image188

Här gav nallepepparkakan direkt associationen till nallarna som snälla Ritva i min pysselgrupp stansat till mig. Fick leta en liten stund, men sen hittade jag dem. Lite chalk på kanterna för att sätta lite liv på dem och sen fick jag leta papper. Jag gav mig själv max 5 minuter, sen fick jag ta vad jag hade i handen, men hann bestämma mig för det här pappret innan. När jag skurit till det och flyttat runt lite hade min halvtimme gått, och jag gick faktiskt och la mig.

Kväll två satte jag igång Wishbladen med titeln och tagen till layout två medan jag gnuggade dit rubons på layout etts titel. Monterade ihop layout ett och sen layout två, skrev på tvåan och lät färgen p på titeln torka medan jag la 3D-lack på ettans titel, sen var det bara att fortsätta med layout 2's 3D-lack på titeln. Klar på ungefär 30 minuter till!

Jag är rätt nöjd med resultaten, kanske inte det bästa jag gjort men "gott nog". Två foton till är avklarade, resultatet är helt OK och Y tycker själv det är jättefint. Och storleken på båda är 6x6, eftersom de är till hennes album för 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0