Några kort - och en uppmaning!

Medan jag väntar på att min lilla tag med hallonsylttext tar form tänkte jag visa några kort jag har gjort...

image146

Först ut är ett kort jag gjort till Kort i Fokus skissutmaning den här veckan. Jag är riktigt nöjd (fast scanningen är kass, som vanligt...:-)), tycker jag fick ihop det riktigt bra! Den fyrkantiga rutan i mitten är egentligen en färdig grej med ram och liten blomdekor, men så stämplade jag dit en fjäril. Den är stämplad tre gånger, först med en svagt brun, sen med en grön och sen med "resterna" av den gröna färgen kvar på stämpeln, så den blir lite diffus. Jag förstärke den diffusa känslan med torrchalksen, blomman och kanterna är också torrchalkade. Bandet är en "pappersspets" som vi säljer på Apidae/Sykompaniet, och den är både läcker och lättarbetad. Jag har fler stumpar liggandes så det lär komma igen på kort, har jag en känsla av. :-) Blommorna, pappret och fyrkanten fick jag i ett överraskningspaket jag beställde från Magdas, och jag fick ett både prisvärt och användbart paket för en hygglig peng - rekommenderas! Och jo, jag har shoppat loss lite den senaste tiden, fick lite extra pengar och en del avsattes till shopping, så det finns nya papper, dekorationer och stämplar här. Mumma!

image147

Nästa kort är även det till Kort i Fokus, denna gång till färgutmaningen. Rött och lila hade jag bestämt, och då blev det här kortet till. Det levde verkligen sitt eget liv, inget blev som jag tänkt mig! :-) Bakgrunden hade jag tänkt en annan (men den hittade jag inte) så då blev det pappret med ljusen på. Födelsedagstemat gav sig därmed självt, och jag tyckte det kändes lite "barnaktivit" så då åkte elefantstämpeln fram. Den köpte jag av Annika W på en pysselträff och jag tycker han är SÅ söt! Elefanterna skulle varit i olika lila nyanser, men jag hittade bara ett papper som passade (vilket känns lite märkligt med tanke på mängden papper jag har! :-)) så då varierade jag hållen bara. Nästa sak som ändrade sig var att jag tänkt mig bara bokstäver över, men så såg jag helt plötsligt att det blev himla bra som pratbubbla, så då fick det bli så.

Som avslutning kommer tre kort med Filur-djävulen, bara rätt upp och ner :-)

image148

Pappret är bara så läckert, och när jag såg det gick kortet snabbt att få ihop...

image149

image150

Sen så två kort på samma tema. På det sista har jag fäst genomskinliga "halvpärlor" med glitterlim, något som verkligen kan rekommenderas - det ger en superläcker effekt!

Och nu till min uppmaning - vi på Kort i Fokus söker nya kollegor! Du kan läsa mer här, och och jag kan verkligen uppmana alla att söka. Vi har jättekul och det är massor av spännande saker på gång. Även om du känner dig tveksam på om du är "duktig nog" eller kanske inte tror att din stil passar in så skicka in dina alster! Vi vill ha en stor bredd på skapandet och därför kanske just DU är det komplement vi söker... så tveka inte, kom igen, SÖK NU! :-)

Så, åter till min lilla tag. Ses nog om en stund! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0