Dagens (och gårdagens) övningar!

I går kväll satt E och jag och pysslade tillsammans. Jag gjorde en minicanvas till henne, och det var riktigt roligt. Min allra första!

image90

E scrappade själv samma foto, fast större, och med samma papper så det var lite kul. Canvasen grundade jag med vaniljvit akrylfärg med några stråk av två olika rosa nyanser och en anings svart, för att få den lite mer "levande". Pappret har jag inte en susning om var det kommer ifrån eftersom jag fått det i någon swap eller liknande. :-) Det har gett mersmak, det här med canvasar, så räkna med mer sånt från mig framöver - det riskerar att bli årets julklapp! :-)

Just nu är det en efter-crop-tävling på Scrappiz, så jag försökte peta ihop ett bidrag till den också i går... med lite plock här och lite plock där fick jag ihop den här:

image91

Jag tyckte dock inte den kändes bra till tävlingen (i övrigt är jag jättenöjd med den, tycker den blev söt och ganska "ren" trots allt. Storlek 6x6, så det ÄR svårt att få plats med allt när skissen är gjord för 12x12...

Men som sagt var, tävlingen... Så i morses så spann jag loss på ytterligare en utskrift av fotot på E, och då blev det så här:

image92

På tagen bakom fotot finns lite text om hur jag minns att det var att vara snart 15, om hur E är och att hon faktiskt är en toppentjej och att jag är väldans glad över att ha henne i krokarna. Typ.

Kommentarer
Postat av: krumeluran

vilken fin canvas :)
jättehärliga färger.
Förresten, du är tagen, se mer i min blogg :)
KRam
KAtarina

2007-09-09 @ 17:22:39
URL: http://www.krumelurans.blogg.se
Postat av: sari

vilka snygga lo,sar du har gjort!!! Kanon snyggt!!!

2007-09-09 @ 17:36:58
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com/
Postat av: MonicaO

Så snygga LO du gjort, ser att du kommit in i ett scrap stim.
kram Monica

2007-09-10 @ 16:24:45
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: Henrymathea

Keep up the good work.

2010-06-29 @ 13:52:13
URL: http://henrymathea.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0