Delar av dagens skörd!

Det blidde julkort för (nästan) hela slanten idag. En layout också, men den kan jag inte visa eftersom en av personerna inte får förekomma på bild på Internet.

Jag gjorde alla 9 korten idag utifrån samma skiss och med samma pappersserie. Lite serietillverkning med andra ord... Jag skar bita av BG's Fruitcake-papper och sen monterade jag dem på kortstommar av Bazzill. Sen flippad ejag ut med olika motiv och dekorationer. Här kommer fyra av korten jag gjorde idag, ett går inte att scanna, två väntar på glitterlim mm och två får också vänta till i morgon. Lite får ni väl ha var dag? :-)

Här kommer de första!


image98
Här använde jag baksidan på pappret - det blev snyggare! Kulorna är färglagda med distresser och 3D-lackade.

image99

Dessa julkulor är färglagda med ProMarker-pennor (tror jag de heter...lånade, liksom distresserna, i vilket fall). Sen har blomman och "knoppen" på kulan fått sig en omgång med 3D-lack.

image100

Två söta kramiga tomtar, färglagda med torrchalks och glitterlimmade lite här och var.

image101

En söt liten tomtekille, med önskelista och allt. Färglagd med torrchalks, glitterlimmad på mössa och dräktkanter och med en 3D-lackad önskelista. Även filtbandet har fått sig en omgång med torrchalks och glitterlim.

Sov gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag diggar skarpt dina kort!! De var ju verkligen jättesnygga ju! Jag gillar den stil du har! Grymt!

2007-09-23 @ 16:14:33
URL: http://scrapjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0