Man tager vad man haver...

...och i brist på en brayer testar man andra varianter. :-) Vi hade en SÅ läcker inspirationsbild på Kort i Fokus den här veckan, och jag ville så gärna göra en sån där vacker glidande bakgrund som man gör med brayer på glossypapper. Men jag har ingen brayer och budgeten tillåter INTE något inköp just nu, jag har totalt köpstopp i minst flera dagar...:-) Jag klurade lite och plockade fram min enda regnbågsdyna, en Adirondack i färgen Noel, och testade att hoppa över den där delen med brayer och köra DTP (Direct To Paper) istället. Blev sådär. Ganska läckert, men inte så där glidande som jag tänkt mig... Det var svårt att få det jämnt, som det ju ofta är med DTP.

image87

Nja, det dög ju att stämpla bambun på ändå... och det SKA bli ett kort av det ändå. :-)

Fram med en plastficka, dra med dynan först på ena hållet, sen på andra...på med glossypapper och gnugga lite fram och tillbaka. Hm. Bättre. Men fel ordning på färgerna kändes det som, så det fick kapas lite och bli blommor på den biten.  

image88

"Mitten" är egentligen strax under blomhuvudena, men det blev bättre när jag kapade bort det övre gröna. Ser så märkligt ut med en himmel som glider från rödaktig till GRÖN...:-)

På det igen. Lägg ner pappret försiktigt den här gången och gnugga försiktigt utan att låta pappret glida fram och tillbaka på plastfickan. Hm. Mycket bättre. Pang dit med bambun. Jaaaaaaa! Svart fotomatta. Och så lite rubons... "tack", det blir bra, allmängiltligt och så. Tjoff, pang, krasch - ett kort på några få minuter, och som ser lite arbetat ut ändå. :-)

image89

Inte så illa va? :-)

Kommentarer
Postat av: Akleja

Så fint det blev.
Tack för tipset och exemplen som var så tydliga.
Det här får jag prova.
Hälsningar Carina.

2007-09-08 @ 10:25:25
Postat av: Jessica N

Vad fina korten blev, nu blir jag med sugen på att testa något liknande.
Massa fina kort du hadegjort innan också, gillade välkommen ut med dinosen och äntligen semester.

2007-09-09 @ 16:46:05
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com
Postat av: sussilull

Det här kortet gillade jag skarpt!! Skitläckert när du dragit med dynan!

2007-09-23 @ 10:20:41
URL: http://www.sussilull.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0