Igång igen...

Så är det förhoppningsvis igång igen och funkar utomförträffligt!

Jag firar med att visa ett par kort som jag gjort till Kort i Fokus.
image283

Först ut är ett påskkort som är gjort efter en skiss. Tre olika BG-papper (från Oh Baby-serierna) och ett färdigfärglagt stämpelmotiv jag hittade när jag gjorde min heroiska insats...

image284

Sen blev det ett födelsedagskort till en tjej i min pysslegrupp - som jag passade på att göra efter en CJ. Papprena har jag fått i vinst en gång och de har mest legat, jag gillar dem jättemycket men hade glömt att jag hade dem. Och så hittade jag dem så nu har jag gjort flera saker med dem. :-)

image285

Och sen ett CJ-kort till, som blev till ett påskkort sen. Det ser lite tomt ut i ovankanten men det beror på att jag inte riktigt visste vad jag skulle ha det till när jag gjorde det, så då lämnade jag tomt där. När det skickades stod det "glad påsk" :-)

Så, det är vad det blir just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh! så fina och glada kort du gjort! Färgläggningen är underbar- är det promarkers? Och stämplarna är jätte söta -vill ha! Var kommer de ifrån?
Hälsningar Kristina

2008-04-02 @ 09:52:21
Postat av: DesignAnnique

Hm. Det första stämpelmotivet vet jag inte säkert var det kommer ifrån, KAN vara en Penny Black. Färglagd med akvarellpennor i alla fall. :-)

Tvåan är defintivit PB och den är färglagd med promarkers.

Trean vet jag inte heller säkert, kan även den vara en PB... MCP-teknik på den för färgläggningen i alla fall. :-)

2008-04-03 @ 07:06:01
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: mia.t

Så vackra kort, underbart komponerade och färglagda!
Spämpelmotiven är jättefina.

2008-04-04 @ 07:12:58
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för svar!
Du behärskar många färgläggningstekniker! Vilken tycker du är bäst, eller vilken använder du när?
Tack igen! Kristina

2008-04-04 @ 19:37:41
Postat av: DesignAnnique

Just nu är det mest ProMarker och/eller MCP, vilken jag väljer beror dels på vad det är för motiv (vissa funkar bara inte med ProMarkers starka färger... andra "behöver" dem) och dels vilken tid jag har på mig. PM-pennorna går i särklass snabbast, har jag lite mer tid kan jag skugga med MCP också, och har jag tid på mig och kan välja blir det ofta bara MCP.

Distresser har gått fet-bort, det är bara inte min grej. Har till och med sålt de flesta refillerna, har bara kvar de jag har dynor till. Jag får det inte snyggt, det blir randigt och ojämnt och jag missar delar av motivet osv. Nä, usch och fy, jag behåller nog min plats som ordförande i Våga Vägra Distresser. :-)

Akvarellepennorna började jag med, men har tappat stinget lite med dem. Det blir inte lika snyggt om man inte håller igång tekniken, och jag tycker de andra är roligare. Dessutom täcker de andra upp de utseenden jag vill ha på motivet, så det får vara med akvarellepennorna numera.

Har också Twinkling H2O's och de tar jag fram när jag vill ha lite skimmereffekt. Ska nog skaffa en ganska transparent, mer eller mindre ofärgad, om jag hittar någon som säljer dem styckevis. Annars lägger jag på tunt med glitterlim för att få skimmer, har ju ett antal sådana.. *vänder mig om och räknar* 25 st för att vara exakt. :-)

2008-04-07 @ 06:40:27
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: Anonym

HEJ!
TACK! för att du tar dig tid att svara!!!
Själv håller jag på & traglar med distresser, men som sagt, det är svårt... Är mycket nyfiken på ProMarkers & MCP. Googlade just & hittade en amerikansk tjej som gav massa bra hänsvisningar: http://prairiepaperandink.typepad.com/amyr/2007/01/gamsol_and_pris.html
Hmm, det finns många sättt att ruinera sig på inom denna hobby...
Varma & tacksamma hälsningar Kristina

2008-04-07 @ 11:09:26
Postat av: Dvd Rental Mail

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2010-12-08 @ 09:44:23
URL: http://www.dvd-rental-mail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0