Mässa

I går var jag på mässan i Helsingborg. Det blev ett par timmar, och det räckte gott för mig. Jag BEHÖVER ju ingenting, så jag handlade ju inget. Nästan. Eller så...

* Ett antal ark Lace cardstock. Vet fortfarande inte vad jag ska ha dem till men ändå. :-)
* Queen&Co filtband, de var på rea så jag kunde inte låta bli.
* 10 (!) rulllar dymoliknande tejp, fast till den rosa mackapären. Sanna/Liljan_ och jag var nästan helt överrens om att de inte funkar i Dymon men så kom Sara och förstörde allt. :-)
* Två stämplar från Stämpelgården, två andra stämplar som jag inte minns var de kom ifrån och ett litet alfabete
* Doodle genie-mall, så kanske jag också kan doodla. Eller drodla som det står i en bok jag har. :-)
* Vita pappersblommor - blev så sugen på att testa att färga om dem själv med fluid chalks, så jag köpte ett paket.
* Rosa självhäftande blingstenar i en snurra, så att säga
* 2 paket med vardera 6 rullar band i varje - för jag har ju inga band. Hrm. Fast ett av dem passade så bra med ett av lace cardstocken... och så var det ett bra pris. Så det så. :-)

Och det var ALLT! *klappar mig på huvudet*

Och lite har jag redan börjat använda.

image286

Lace cardstock och ett av banden - de som passade ihop. Ska bara få ihop resten av layouten också. Real Soon Snart. :-)

Notera det URTJUSIGA kaklet... *ryser*

Idag har vi (jag och lilla dottern) varit en snabb sväng på Ikea. Jag behövde en Glis till eftersom jag håller på att sortera upp mina chipboards, jag drar mig för att försöka göra en titel med dem eftersom jag aldrig får ihop det med bokstäverna, det fattas alltid någon och så har jag fem varianter framme och det fattas olika bokstäver. Och inte kan jag kombinera dem heller för det är alltid något som inte stämmer. Nu är de sorterade i bokstavsordning, en bokstav i varje fack och ett fack för !, ?, & och prickar å sånt. Det blev tre lådor det. Och så en för "annat". Så här:

image287

Glislåda med A-I

image288

Glislåda med (uppe till vänster) andra konstiga tecken (som %, euro-tecken och sånt), pilar o noter, sen är det lååånga saker i det långa facket upptill (tex hakar, pusselbitar o bokstäver som inte fick plats i de andra lådorna), siffror nere till vänster, sen diaramar och annat jox, tags av olika sorter och sist blommor i olika varianter.

Förhoppningsvis betyder det att jag använder dem mer nu. Och ja, jag har alldeles för många :-)



Kommentarer
Postat av: Monica O

Men du!!!
Jag började att fotografera vad jag köpt men fick sluta eftersom det blev kväll.
Då kan man ju fråga sig hur mycket jag köpte!
MYCKET.
LO:n på Y är ju superfin, så fint du fått till det med lacen.

Kram Monica

2008-04-06 @ 20:58:51
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se
Postat av: DesignAnnique

*fnissar* Och jag tog inte ens kort på det jag köpt, det får vara så. Syns det inte har jag inte köpt det :-)

LO'n är färdig nu, ska bara lyckas fota den också. Vet inte om jag blev nöjd, men frökens sifferdille är iaf hjälpligt dokumenterat. Ska ta tag i bokstäverna också, de är också ett dille just nu.

2008-04-07 @ 06:41:54
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: zizzi

Smart förvaring....håller med om chipboarden...svårt att få ihop det!

2008-04-07 @ 13:06:10
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: miat

Jag får säga att du var verkligen duktig på att hålla i slantarna, bland oss scrapoholics kan man ju säga att det du köpte knappt räknas eller.....?
;)
kram mia (väääldigt glad för ödlan*L*)

2008-04-08 @ 17:29:20
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0