Minikort

Ibland sätter jag mig ner med mina spillbitar, både cardstock och mönstrade, och lite uppstämplade (gärna färdigfärglagda) motiv och gör lite småkort. Sådana där som är så bra att sätta på paket och blombuketter...

image314

En fjäril stämplad med en pastellig regnbågsdyna, en liten bit mullbärspapper, två buttons - färdig!

image315

Lika enkel den här - en stämplad blomma som får en mitt av en button, lite mullbärspapper...

image316
Ett vackert ljus från Inkywings, två snuttar med regnbågsfärgad vellum (spillbiten där den bytte randning så att säga) och två öljetter.

image317
En hel radda med ljus (stämpeln ser ut så, även den från InkyWings) och tre snå stjärnknappar. Det räcker faktiskt!

image318

En snögubbe stämplad med vitt och embossad med vitt på vellum. Vantar, halsduk, mössband och morotsnäsan är färglagda på baksidan. En bit blå vellum med snökristaller och en öljett...

image319

Och till sist ett litet flickbebiskort, med den allra sötaste koftan (som jag tror jag lånat av EvaF), enfärgat papper och två små hjärtebuttons.

Hm. Jag måste nog sätta mig snart igen, mitt lager är slut! Den stora fördelen med de här är att det går snabbt och man blir av med en del av sitt spill...:-) Måste bara vänta på att jag får röjt i pysselrummet så jag kan komma åt att göra nya :-)

Kommentarer
Postat av: Dilorf

Jag gillar att göra små kort.. Det är som du säger.. Allt spill går åt.. :D

2008-04-17 @ 22:42:05
URL: http://dilorf.frolid.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0