Malmöfestivalen

Idag har vi varit på Malmöfestivalen. Y fick en hatt av kabelband och fick hjälp att tejpa fast en bit rör på orgelbygget och bytte en sak i bytestältet. Sen gick vi och åt. Mamman åt en langos, pappan åt en burgare som var värd att stå i kö 20 minuter för samt en vildsvinskebabliknande grej och det lilla barnet åt ris, för det var vad hon ville ha. :) Sen åt vi banan med glass och saltlakritsrem. Killarna som sålde bananer (Bananpågarna) är verkligen för goa, vi fick en extra kula glass utan extra kostnad trots att jag var villig att betala extra. Dessutom fick vi nog 1,5 banan... Där jag tänkte köpa först fick man för en femma mindre en halv banan och två små kulor italiensk glass. Ville man byta den italienska vaniljglassen mot vanlig sketen GB-glass istället (eftersom barnet ville ha den med daimkulor i och mamman ändå helst ville ha bara bananen) så ville de ha 5 kr extra. Per glasskula! Och när jag frågade om han menade allvar med att jag skulle betala extra för att byta den dyrare italienska glassen mot GB-glass och han svarar ja så konstaterade jag att då skulle vi inte handla där. Högt. Och sen gick vi. Och fick som sagt var superservice av Bananpågarna, som dessutom kostade på sig att le mot Y och säga att de bjöd på den där extra glasskulan, för det var klart att hon skulle få glass. Heder åt sådana killar - DÄR hade jag gärna betalat en slant extra för en så stor extra kula glass bara för deras glada leenden och härliga attityd.

Nu är det sängen som gäller. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0