Ett par kort

Har ju inte ens lagt upp de senaste korten från Kort i Fokus här i bloggen.. jag vet att det finns de som gillar att läsa mer om korten än vi skriver i den bloggen, så den texten kommer här!

image204

Först ut är ett kort gjort efter en skiss jag själv ritat. Det var inte det här kortet jag hade i åtanke, men så var jag och pysslade med min pysselgrupp och då hade vi en kul utmaning. Alla packade varsitt kuvert med två bitar cardstock (15x30 cm, det var OK att vika dem också) och två bitar mönstrat papper (15x15 cm), fem dekorationer (fem STYCKEN, inte sorter.. jag fick band, brads och knapp) samt ett motiv uppstämplat två gånger. Detta skulle sedan bli ett kort... inte helt lätt, men kul!

Motivet är färglagt med ProMarkerpennor, de är verkligen jätteroliga att jobba med. Och passar mig som bara tjoff-tjoff-tjoffar... distresserna ÄR inget för mig, och jag överväger allvarligt att sälja de få flaskor jag har - varför ska jag ha något som bara tar upp plats och som jag inte har lust att använda??? Nåja, detär en annan sak det. :-) Knappen och bradsen på kortet är sedan färglagt med ProMarkerpenna eftersom de inte riktigt funkade i färg. Så kan man också göra. :-)

image205

Nästa kort är ett CardJacked, från ett fantastiskt kort gjort av Leamon. Den här gången färglade jag kortet med MCP-teknik, dvs man målar runt konturerna med en pigmentrik färgpenna (INTE akvarellpenna) och sen drar/smetar/föser man ut färgen med hjälp av lösningsmedel. Inte så snabb, men attans så mycket lättare OCH roligare än distresserna. Det senare vet jag inte om det beror på lösningsmedlet, men det struntar jag i...:-) Jag fick lösningsmedel i julklapp och nu har jag och Eva beställt egna pennor som kommer i februari eller så, när jag gjorde kortet lånade jag Monicas.

Försökte få en mjuk, skir och somrig känsla, så där som man tror att ens barndoms somrar var, eller i alla fall någon annans somrar var. :-) Mina var nog lite av varje, och självklart även snäckplockeri på stranden. Jag störtgillar den här stämpeln, tycker han är så söt. Har dock ingen koll på var han kommer ifrån, den är lånad från hon-som-inte-har-någon-blogg-men-hur-många-stämplar-som-helst :-)

Tjapp, det var allt för nu. Och Eva, jag SKA ta itu med utmaningen...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0