*stolt*

Lilla Y, som ju inte är så liten, klarade natten galant. Det tog som sagt var en stund att somna, men sen sov hon gott. En liten vakenstund på natten men hon var inte ledsen utan kunde somna om när jag satt på stolen, och det är inte alltid hon klarat det ens MED napp. Så det var nog rätt läge, det var dags nu. Hon berättade stolt för  vår BVC-sköterska att hon slutat med nappen när vi var på 4-årskontroll idag, så då fick hon en skopa beröm till. Ständiga kommentaren på kontrollen var ungefär "jaha, där var en sak till som de inte behöver klara förrän på femårskontrollen" :-) Vi ska iväg och kolla hörsel och tal, mest för säkerhets skull eftersom hennes kusiner haft lite talproblem och behövt gå till logoped. Jag tror inte det är någon större fara, och det trodde inte BVC-sköterskan heller, utan det är mest tid hon behöver. Men för säkerhets skull gör vi så ändå.

Och när vi kommer hem i eftermiddag ska Y få sin första-natten-utan-napp-present. För att inte hamna i samma situation som andra där barnet gråter och vill lämna tillbaka saken han eller hon fick när nappen lämnades så bestämde vi att paketet var efter första natten. Då kan den inte bytas tillbaka första natten eftersom hon inte har fått den. :-) Dessutom råkar jag veta att hon kommer få post från "Bamse" (dvs mormorn i det här fallet :-)) när napparna kommit fram, och kommer det inget från Tomten så ordnar jag det med.

Nu ska jag packa ner kameran och sticka iväg på hembesök, bestämde mig för att köra en EFIT (ett foto i timmen) idag, får se om jag får till det hela dagen. :-) Men har jag kameran med ökar det ju chansen att klara det... vi får se!

Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Kika in i min blogg så får du se.

http://lillaannapysslar.blogg.se/?c=1200242043

2008-01-13 @ 17:42:04
URL: http://lillaannapysslar.blogg.se
Postat av: Cards of Maria

Och min blogg *blink*

2008-01-13 @ 18:42:26
URL: http://www.cardsofmaria.blogspot.com/
Postat av: DesignAnnique

Tack, båda två. Ni är väl för gulliga!

2008-01-14 @ 20:55:43
URL: http://designannique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0