DT-aster för Cards of Maria

Jag har gjort lite barn/babykort med Cards of Marias stämplar, och tänkte passa på att visa upp dem idag!

Först ut är den supersöta giraffen!

image232

Giraffen har fått en svans av en garnstump, ett utmärkt sätt att göra kortet mer levande! Du vet väl att Cards of Maria ska bli återförsäljade för GarnGlad nu? Ett perfekt tillfälle att skaffa läckra garner till ett överkomligt pris!

Giraffen är målad med ProMarkerpennor för de där glada, knalliga färgerna och sen har jag jobbat med två olika mönstrade papper. Pappersspetsen har jag färgat in med två nyanser av Fluid Chalk-dynor för att få den i rätt färg.

Nästa två kort ut är mer babybetonade. De gjordes ursprungligen till en skiss på Kort i Fokus, men när jag blev dålig missade jag att scanna och ladda upp i tid. Dessutom hade jag inte lyckats välja vilket jag skulle använda. :-) Men det spelar ingen roll - här kommer de!

image233

Ett grattiskort till en liten kille! Jag har använt den söta barnvagnen, och som ni ser på nästa kort är den lätt att anpassa till den färgskala man vill använda.  Upplägget är ganska enkelt, för att låta stämpeln komma till sin rätt. Och sen är det rent krasst så att de kort jag sålt bäst av är de som inte är så överbelastade med detaljer, det är de som är populärast bland de som inte är inom branchen. :-) Vilket iofs passar mig eftersom jag har svårt att överlasta så till den milda grad, jag föredrar att stämpelmotivet syns tydligt...

Nåja, ett mönstrat papper, ett band och tre brads - sen var det klart. Även brads och band hittar du hos Cards of Maria, även om det inte är precis de jag använt!

Och så det andra "likadana" kortet:
image234

Som ni ser - samma upplägg men annat papper, annat band, bradsen har fått sällskap av några paljettblommor och det är en annan färgskala. Men superenkelt när man ska göra flera kort samtidigt, båda dessa kort gjorde jag på under en timme tillsammans. Frånsett glitterlimmets torktid då, men det räknar jag inte. :-)

Det var det hela för nu!



Kommentarer
Postat av: Articsisters

Härliga kort du har gjort - underbara färger

2008-03-02 @ 12:25:09
URL: http://articsisters.blogspot.com
Postat av: Tina

Korten är jättesöta, stämplarna kanonhärliga. Giraffen är bedårande söt!

2008-03-02 @ 16:20:04
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: zizzi

Jättefina kort! Kul id´e med girraffsvansen!

2008-03-03 @ 19:07:09
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: tris

Jag måste tillstå att giraffisen är min favorit, nu ska jag bums surfa igenom hela bloggen :)
Kram!

2008-03-04 @ 13:05:47
URL: http://triscrap.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0