Två kort från Kort i Fokus

Här kommer så de två senaste korten jag gjort till Kort i Fokus-bloggen:

image235

Dagens färg har jag "ställt till med", det blev orange och lila. Riktigt påskigt, men eftersom jag inte har några påskstämplar (har något ägg och någon kyckling, sen är det stopp!) så fick det bli en liten flicka som sitter på en mur. Bokstäverna är utskurna med WB och kortet är dekorerat med band, knappbrad, blommor och ursöta filtfjärilar. Fjärilarna hittar du hos oss på Apidae/Sykompaniet!

Nästa kort gjorde jag till skissutmaningen i onsdags, och det blev också ett påskkort...

image236

Lite mildare och mjukare färger den här gången. :-) Papprena kommer från DaisyD som man kan köpa från Stämpelgården, där finns även det ursöta biet (ja, jag har dille på den, den ÄR bara så söt.. och dessutom är ju Apidae det latinska samlingsnamnet för humlor, bin och andra små flitiga djur..:-)) som jag den här gången färglade med torrchalksen. Lite av Primas månadsblomma (aster) som du hittar hos Apidae/Sykompaniet slank också med, det blev så tomt annars..

Tjapp, det var dagens grunkor det. Nu ska jag packa klart för jag ska på pysselträff med mina underbara pysselkompisar i morgon!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilka otroligt söta kort! :)

2008-03-09 @ 17:58:47
URL: http://skaplig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0