ProMarkers färgprov

Ibland retade jag mig på att färgen på pappret på pennan var så annorlunda från hur det blev när jag målade med den. När vi sen skaffade en BIA till vår pysselgrupp så gjorde jag mig raskt ett litet album med den. Utsidan blev enkel, ett mönstrat papper och utstansade bokstäver:



Storleken bestämdes av de A6-ark av vit kartong jag vanligen stämplar på (finns i webshopen). Inuti stämplade jag med en liten hjärtestämpel, skrev namnen på färgerna (även de jag inte har för att kunna fylla på) och sen målade jag i de jag har i nuläget.



Man kan ställa den upp också om man vill ha den på det viset, den står riktigt hyggligt faktiskt.



Monica och jag kläckte idén att man kan låna kompisarnas pennor och rita runt ytterkanten på de man ännu inte har så ser man hur de ser ut och kan känna efter vilka man behöver. Eller vilka man ska köpa först på vägen till ägarskapet av ALLA ProMarkers... *hrm* :-)

Nästa träff ska jag göra ett minialbum att ha alla saker till Wishbladen i, jag har laddat hem lite olika mönster och kommer aldrig ihåg vilken som är vilken och hur de ser ut. Kom då på att jag ska göra ett minialbum där jag kan klistra in dem allteftersom jag provskär ut dem, så vet jag bättre vad jag har och kommer kanske mig för att använda dem mer! Tänkte göra ett minialbum till Prismapennorna också, en del av dem ändrar färg rätt mycket när man stompfar dit lösningsmedlet, och det kan lätt lura en. Sen kan jag sääääkert komma på fler sådana minialbum att greja med.. Fluid Chalks ska nog också få ett minialbum, tror jag. Bland annat.

Kommentarer
Postat av: tris

Hmm, när du stompfar dit lösningsmedlet, använder du maaaasor av medel då? Jag misslyckas då kapitalt vareviga gång, färgen vill liksom inte lösa upp sig. morr



Bra idé med block! Dessutom tycker jag att en BIA är snuskigt lyxig att ha tillhands... ;)



Kram

2008-05-22 @ 18:20:08
Postat av: Camilla Millas

Vad smart.... Snyggt dessutom.



2008-05-23 @ 15:58:15
Postat av: CamillaE / Smörblomman

Gud, vad smart! Gissa om jag kommer att låna idén...Jag hoppas att det är ok?!

2008-05-24 @ 20:13:42
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0