Dopkort - del 1

Så kommer de utlovade dopkorten!

Först ut är två variationer på samma tema - som dessutom är en liftning av mig själv :-) Så går det när en kollega ser det man gjort och vill ha likadant, fast annan färg. Hoppas hon ska gilla något av dem i alla fall!



En gammal Magnolia-stämpel, men jag tycker den är så bra till dopkort!


Variant 2, eftersom hon muttrade något om blommorna på det rosa kortet och inte tyckte det passade med blommor till en pojke. :-)



Misslyckade stämplingar kan man också använda (*vinkar till Carina*) - stansade ut den delen som inte fått för mycket färg på sig och monterade med en annan "running" (uttalas på skånska), så blev det så bra så! Pappret har en satinkänsla och har lite embossat och lite glitter på sig så jag ville inte dekorera för mycket med annat, det är så fint i sig!



ETT rosa var jag ju tvungen att göra när jag hade ytterligare en bit av fairytale-pappret :-)

Kommentarer
Postat av: Betty

Jättefina kort, du gjort,

Kram

2008-09-08 @ 22:02:26
URL: http://bettywahlborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0