Klipp klipp

Nu har jag satt saxen i tyget jag köpte häromdagen. En klänning ska det bil, och den ska vara färdig att användas i morgon kväll när vi har födelsedagsmiddag hemma hos oss.

Dottern har beställt en marknadskjol också, så det är nästa på listan. Måste bara leta reda på den där biten cerise tyg jag VET att jag har någonstans...:) Och så blir det väl i min egen version, som vanligt. Varför skulle jag sy DEN enligt beskrivningen när jag aldrig gör det annars? Tänkte ha enfärgat upptill med mönstrade fickor och en kant av det mönstrade nertill istället. Har två bitar från när jag klippte klänningen som är perfekt fickform redan, så det är lika bra att utnyttja dem. Fast jag kanske ska ha svart upptill, med fickorna på och så en passpoal till volangen? Hm. Kanske får bli mer än en kjol i slutändan.

Det ska sys mer av tyget också, köpte ett antal meter extra eftersom det var flera som ville ha av tyget, och då la jag på ytterligare meter för kommande projekt. Tänkte försöka sy en babyklänning också, och så något "filifjonkigt" till Sara. Hm. Får nog se till att symaskinen kommer på plats där hemma också, det suger i sytarmen...:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Tja, något man kan förvara saker i är ju lite filifjonkigt... Har blivit lite inspirerad av Hallonflickas små "börsar"/necessärer bl.a. Ska bli spännande att se vad du hittar på!

2009-08-22 @ 14:18:22
URL: http://sarasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0