Citronpannacotta med blåbärsgömma



Efterrätten härom dagen; citronpannacotta med blåbärsgömma. Superenkelt; värm 5 dl grädde med 1-2 msk fruktsocker (jag använde nästan 2 msk men tyckte det blev för sött!), låt 2 gelatinblad ligga i blöt i kallt vatten ca 5 minuter, krama ur dem och rör sedan ner dem i grädden. Rör ner skalrasp från en citron och pressa i lite citronsaft (lite i taget!) tills det är lagom svag citronsmak. Häll upp i små glas eller liknande (vi fick de små plastglasen på bilden av en supersnäll Pär på Coop Forum i Piteå - det gick inte få tag i sådana glas öht men han hittade i deras demoförråd och vi FICK dem av honom, supernice!) Jag gjorde 9 glas av den här satsen, blev rätt lagom tyckte jag. Till sist ploppade jag ner några blåbär i varje glas och satte dem i kylen 3-4 timmar för att stelna. Mumsigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0