Mer tights...

Det bidde ett par till! :)

Lilla fotomodellen fick kliva upp på sängen så mamman kunde fota...







Som ni ser är de ganska låga, och just det här paret verkar ha fått lite för stort gummiband, men jag orkar inte ändra eftersom det är fastsytt för att inte knöla sig. Fröken som ska ha dem vill dessuom helst ha dem låååångt ner, under magen och på halva rumpan, så HON tycker de är PERFEKTA. Och mamman tröstar sig med att det inte syns under klänning, som de är tänka att ha över sig :)

De är faktiskt fantastiskt lätta att sy, det är inte mer än 7 sömmar (plus där man syr ihop gummibandet), det svåra är att hitta ett bra mönster. Till nästa omgång ska jag nog sy dem lite högre bak och se om det funkar att fortfarande ha dem ganska låga fram, så lilla maggen får plats utan tryck och elände...

Kommentarer
Postat av: yngla

Jag tycker att de var urgulliga! Härligt tyg också...



Trosorna är superlätta att sy, lättare än tights :)



Jag har köpt en tunn underklädesresår till låröppningen och en lite bredare till midjan. Jag brukar sy på resåren före jag syr sidsömmarna. Brukar klippa en bit som är 3/4 av låröppningen (eller brukade, numera höftar jag och syr flera i ett svep), lägger helt enkelt resåren ovanpå trosan, alltså resårens aviga mot trosans räta och syr på med en smal sicksack, samtidigt som jag sträcker resåren för att få lagom stretch.



Hm, det lät knepigare än der är. Får ta några kort nästa gång, men tyvärr har jag tvärslut på resår, så det dröjer lite...

2009-07-30 @ 11:01:51
URL: http://yngla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0