Skapa med naturmaterial

På Kort i Fokus håller vi på med olika sommar- och semestertips, och ett av ämnena är En dag på stranden. I samband med det skapar vi med olika naturmaterial, och jag valde sand :)



Ett ganska enkelt kort med stämpeln Hink och spade från Cards of Maria. Stämpeln är fäglagd med Promarkers och utklippt precis vid konturerna. Jag satte en bit dubbelhäftande bred tejp (finns hos Apidae/Sykompaniet) och satte dit hinken innan jag täckte det med sand. Det är dock inte sandstrandssand utan sandlådesand, men det går lika bra det! Man får klappa fast det ordentligt. Sen sprayade jag med hårspray över för att fästa sanden. Det blir lite mörkare av det men den drösslar inte hela tiden... :) Ett par snäckor från dotterns samling, utklippta moln som chalkats med ljust ljust blå dyna och monterats med 3D-kuddar och en text av stickers, sen var det färdigt!

På hinken satte jag lite lim och strödde sand över - det ger en läcker 3D-effekt!



Ett ganska snabbgjort kort, men kul att göra och med annorlunda känsla tack vare strukturen från sanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0