Sömnad

Nu på semestern har jag roat mig med att sno ihop några par tights till Y... de tar mindre än en timme per par, går att effektivisera i tillverkningen och går att anpassa till lilla fröken som inte vill ha något som trycker på magen :) Faktum är att grundmodellen var så låg i linningen att jag fick HÖJA den ca en halvcentimeter...:)



Tre par långa (ett par randiga i ribbad trikå, ett par blommiga velour och ett par rosa velour) och ett par kortare i randigt. Tog en eftermiddag och en förmiddag, och då fick Fåret en klänning och Nallis ett jacka också :)

Kommentarer
Postat av: yngla

Snygga tights! Tycker själv att det är rätt svårt med just tights, men det kanske mest beror på tygvalet...

2009-07-26 @ 16:56:55
URL: http://yngla.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack för kommentaren på min blogg.

Fina tights.

Själv är jag riktigt urusel på att sy på maskin.

Kram!

2009-07-26 @ 18:07:10
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0