Avlångt kort

Ibland är det kul att skapa i lite oväntade format - det här kortet är 7,5 x 20 cm och skapat dels till forumutmaningen på Kort i Fokus, men allra mest till min pysselkompis Eva som behövde ett litet krya på dig-kort efter sin operation:



Den söta fjärilsslingan (en clearstamp jag köpt begagnad och inte har en aning om varifrån den kommer...) stämplade jag först två gånger med en Versamark-dyna och sen en gång med en färgad dyna i samma färg som cardstocken fast mörkare. Jag gillar effekten av hur fjärilarna flyger in i varandra! Samma dyna användes till den runda stämpeln från Aud, sen stansade jag ut cirkeln och fäste den med ett band bakom. En liten garnbit i ryggen och sen var det klart. Jag satt och flyttade halvpärlor och blingstenar hit och dit hur länge som helst, men det blev för mycket, fjärilarna försvann och det blev inte alls den där effekten av en fjärilssvärm som jag hade sett för mitt inre öga och som det för en gångs skull också blev :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0