Oooooont!

AAAAAJ! Det gör ont i mitt högra öra. Det började strax före kvällsmat med att det kändes som jag fick ett rejält lock för höger öra, sen blev det lite tryck i örat och så började det ila och sticka.. mer och mer. Och MER. Jag ringde sjukvårsupplysningen och knappade in mitt telefonnummer och räknade med att de skulle ringa inom en timme eftersom den förväntade kötiden var 29 minuter och jag hade plats 28 i kön. Efter 45 minuter gjorde det så ont så jag kollade upp vilken vårdcentral jag skulle till och körde dit. Drygt en timme och 230 kr senare var det konstaterat att det var en fin liten öroninflammation som behövde penicillin och jag var på väg hem med min lilla apotekspåse. Tog medicinen i princip på väg ut från apoteket (en coctail på 2 penicillintabletter, en ibumetin och en reliv, blandningen komponerad på doktorns inrådan) och nu börjar det äntligen kännas bättre. Har lagt en hel trave kuddar i sängen, måste ha huvudet mycket högt, och ska försöka sova en stund.

Sjukvårdsupplysningen? Nä, de har inte ringt än, drygt 5 timmar senare, så ska man ha tag i dem får man nog hålla sig i kön och inte tro att det funkar att de ska ringa upp en..

Kommentarer
Postat av: Sindra

Ojojoj! Det var ingen dålig värk du råkade ut för! Vilken tur att du fick tag i en läkare så snabbt, utan hjälp av sjukvårdsupplysningen!vart nu de tog vägen...

Dunderkur är vad som gäller!

Krya på dig!

Kramis

2010-02-23 @ 00:08:58
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0