Budapests två sidor

Förra våren vi ju i Budapest, en troligt vacker stad. Budapest hade verkligen två sidor, en med vackra gamla hus och en med nybyggda skapelser i stål och glas. Ibland fanns dessa sida vid sida, som de här två som låg i den gamla delen av ena staden (ja, för Budapest är ju egentligen TVÅ städer, Buda och Pest!) och där jag fångade den gamla byggnaden speglad i den nya glas-och-stål-konstruktionen. Snacka om kontraster!



Som bakgrund använde jag en skimrande cardstock, det vete 17 var jag har fått tag i den men den var i letter-size i vilket fall :-)  De mönstrade papprena är från Maja Design behövdes det bara spillbitar av, det räckte för att rama in fotot. En bit av en vacker pärlswirl gör också sitt till för känslan av lite gammeldags, eftersom jag fotat själva glasbyggnaden kändes det som jag ville framhäva det äldre för att visa på kontrasterna. Den lilla fjärilen ovanför fotot kommer från samma swirl. För att framhäva kontrasterna använde jag olika sorters bokstäver till titeln, "budapests" är rubons, tvåan är en tygklädd thicker och "sidor" är stickers. Journalingrutan är i chipboard och kommer från Prima om jag minns rätt. Några små fotohörn i metall fick det också bli, liksom en klocka som jag köpt någonstans någon gång. Noll koll som vanligt :)

Kommentarer
Postat av: Antonnicoline

I like your website. Good job.

2012-04-05 @ 09:21:44
URL: http://antonnicoline.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0