Önskelista

Jag är med i inte mindre än fyra födelsedags/firar-swappar på Scrappiz, och i tre av dem så har jag min födelsedag som "min" dag (den fjärde är det julafton eftersom jag har namnsdag då...:-)) så nu tänkte jag åstadkomma en önskelista. Eftersom jag fyller nolla i år och vet att bla bonusdottern gärna köper något pysselrelaterat (som hon sen kan låna :-)) så blir det en önskelista till familjen också, iaf vad det gäller pysselsaker. Cykeln har jag redan fått och resor är alltid bra, så resten av önskelistan blir inte så lång :-)

Jag kommer uppdatera i det här inlägget och hänvisa hit, därmed så stryks saker allteftersom jag får eller köper dem. Jag kommer stryka över dem så man kan få en uppfattning om vad jag vill ha för typ av saker...

* ProMarker-pennor: Magenta, Maroon, Carmine, Prussian, Burnt Umber, Burnt Sienna, Ice Grey 2, Ice Grey 3, Ice Grey 4, Ice Grey 5, Coral, Spice, Yellow, Soft Lime, Cool Aqua, Blue Pearl, Primrose i första hand. Även Berry red, Red, Bright Orange, Gold, Saffron, Mustard, Apple, Emerald, Green, Turquoise, Holly, Petrol blue, Agean, Cyan, Royal blue, Slate, Pastel beige, Satin, Vanilla, Dusky pink, Raw sienna, Cinnamon, Shale, Warm grey , Warm grey 2, Warm grey 3, Warm grey 4, Warm grey 5, Cool grey 2, Cool grey 3 samt metalliska Silver och Gold går bra, för de har jag inte heller :-)
* Bokstavsstickers av olika slag, helst inte för stora bokstäver (max 3-4 cm, de ska passa på kort och 8x8-layouter) och gärna två likadana ark eftersom jag vill våga använda dem plus att de räcker bättre när man ska skriva titlar då
* Papper frills - enstaka bitar eller flera i samma färg spelar ingen roll, har redan vit och lila men alla andra färger är välkomna
* Swirlar - rubons och stämplar
* Two scoops-papper - helt OK med nerskuret eller spillbitar
* Blingbårder och blingswirlar av alla de slag och färger
* Blå distressdyna - minns inte riktigt vilken det är men den ska vara BLÅ, inte blågrå
* Streckkodsstämplar från Easer
* Journalingstämpeln med hjärtat, tror det är Easer, den som användes på Scrapeventet i alla fall
* Punchinella (ja, jag ger mig.. jag måste nog ha lite ändå :-)) - har nu en transparent rosa och en lilasvartskimrande. Vill gärna ha med hjärtan och/eller stjärnor, men alla färger och modeller utom de jag har är bra-å-ha :-)
* Stämplar med frukter och bär, helst EZ-monterade eller helt omonterade
* Stämplar med lite tuffare motiv och lite manligare motiv, helst EZ-monterade eller helt omonterade
* Scallop-blad till Cutterpede om det finns
* En lila ZIG Writer, i nödfall kan även en Journal&Title funka men jag föredrar den med en tjock spets och en tunn spets framför kalligratispetsen. Finns det två lila färger, typ blålila och lilalila så vill jag ha båda färgerna, jag använder en hel del lila har jag insett.. (Uppdatering: Har fått Journal & title Pure violet (skitsnygg!) men kan ha användning för fler lila pennor eftersom jag (och dottern) älskar lila!)
* Helt vita pappersblommor i olika storlekar, jag vet att det finns påsar med blommor mellan ca 2 cm och ca 5 cm i storlek, jag TROR det var YouDo som har dem, men jag är inte säker. Flera av blommorna är av "daisy"-typ, alltså med många flikar, tror bara det är de minsta som är av annan sort. Fast alla helt vita blommor går bra!
* Svart Adirondackdyna
* Textstämplar från Forma Hantverk - de som är lite snirkliga och har använts i juni månads utmaning på Kort i Fokus, dvs Tack, Lycka till och Grattis, plus Välkommen i samma stil. Jag kan även tänka mig den här stämpeln med Tack, den här kramstämpeln och den här Grattisstämpeln! Eller så någon annan av deras andra fina stämplar :-)
* Julstämplar med fina motiv - kom på att det börjar vara dags nu igen... *suckar lite* Och lite ovanligare jultextstämplar. Typ Snögubbar faller omonterade från himlen (Inkywings?) och liknande.

(Senaste uppdatering 080814)

Och så den genererella infon om mig och min stil, så man kan hitta på något utanför listan om man vill! Gör mest kort och scrappar en del i 6x6 och 8x8. Har en ganska enkel och ren stil, oftast, men vinglar som en kråka och gillar att testa saker. Gillar pasteller och klara färger, använder inte så mycket jordfärger, limegrönt, gröngult osv. Har en dotter så det blir en hel del rosa (och det behöver jag dekorationer i, liksom lila, eftersom det är lillfians favvisfärger), egna favvisfärgen är annars grönt. Använder nog de flesta färger trots allt... har inte svårt att använda någon färg utom just de som drar mot gulgrönt. Gillar prickar och små blommor, eller på annat sätt småmönstrat. Älskar bling och halvpärlor och har mängder av det redan, men speciella saker är självklart välkomna! Har mängder av band och garn, så ska man köpa något sånt ska det vara ett speciellt band, inga "standardband" för det har jag tonvis av i alla himmelens nyanser (och ändå aldrig något som passar?!? :-) )

Andra saker jag önskar mig:
* En lampa till framsidan i lite gammeldags stil men som passar till vårt raka, fyrkantiga hus - med rörelsesensor. Finns det även skymningsrelä i den så är det ännu bättre. :)
* Skärmtak över entrédörren
* Resor, gärna tillsammans med givaren
* Nytt armband till min GUL-klocka





Kommentarer
Postat av: kristina

heeej!

Hemskt taskigt att inte kolla noooga på det jag laddar upp!

FÖRLÅT!

det kommer ibland ett mellanslag in där det inte ska vara ett....

NU har jag laddat upp en ny och fixat...OM du mailar mej din adress så kan du få dom i mailen med:-)

trodde jag hade den men hittar den inte...

KRAM!

2008-05-28 @ 19:25:34
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Ansol

Tack för hjälpen med identifieringen av stämplen. Jag trodde nog det, men lyckades inte hitta den när jag letade. Vill ju inte göra några fel i änglapolicyn så därför vill jag gärna ha koll.

Har också noterat din önskelista. Vad smart att lägga den i bloggen!

2008-05-29 @ 15:05:02
URL: http://ansol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0