Jag har SCRAPPAT!

Idag för första gången på mycket länge åkte scrapsakerna fram igen. Jag har varit sugen ett tag och när jag satt och monterade skissr på små kort i går så blev det akut...



Lådan ska snyggas till, korten lamineras och lite sånt, men principen ser ni. Och jag är nöjd redan nu...:)

Började med att dra ett skisskort i högen...



Det blev en skiss av Joggemia. Sen tog jag det första fotot i lådan som öht passade alls i storlek och format, det råkade bli ett tvådelat foto som jag fick beskära lite i kanten. Snabbt fram med två papper som funkade och började skära - ingen idé att tveka för mycket, det viktiga var att komma igång!

Pang - på med lite dekos och lite journaling. Klar!



Lite detaljer:



Fick syn på min Fastenater när jag skulle fundera över häftklamrarna på skissen, så då fick det bli den. Perfekt matchning på färgerna gjorde slag i saken :) Som synes på bilden är det ena pappret lite embossat och cardstocken har tydlig struktur. Alla papper kommer från DCWV.



Journalingblomma, tror det är den som Jenny S har ritat. Hade en uppstämplad i min journalinglåda.. Målades med ProMarker och TriaMarker, lite highlight med en Sakura Souffle (som var den enda vita pennan jag hade som funkade öht... grmbl) och så 3D-lack på hjärtana. Satte blomman med låga 3D-kuddar. Jag tyckte spaden på foto blev så söt när den låg intill blomman! :)

Det här gick ju undan, tog väl en timme och då gjorde jag lite annat under tiden också.. så raskt slet jag åt mig en skiss till, vilket också råkade bli en av Joggemia. De ligger lite blandade i lådan så det var ren slump :)



Samma sak här, första fotot som funkade, bara det att här började jag i mitten av högen :)

Försökte låta bli att tänka för mycket och bara skapa, det blev väl kanske inte mitt livs bästa layouter men de BLEV iaf! Och här är resultatet:



Och så lite detaljer:



Underbart söt körsbärstejp.. Den behöll jag när jag säljer av några av de andra jag hade på Tradera :)



Rubons från Hambly... inte så ruggigt impad av dem, de flesta hade fastnat på bagrundspappret..:( De fick dock styra valet av papper lite eftersom jag ville ha med det gulgröna i papper också, det var innan jag visste att de flesta satt fast. Fick improvisera lite, men det är väl bara som det brukar :)

Tja, det var allt för idag... får se vad morgondagen bjuder!

Kommentarer
Postat av: Petra/peu

Himla bra ide Annica. Så har man altid en skiss att scrappa efter o behöver inte sitta vid datorn ett par timmar så scrapplusten försvinner.

Finfina layouter. Härliga färger.

Kram

Petra

2009-09-09 @ 17:21:47
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Jamsi

Vilken härlig skattkista du skapat! Härligt att ha skisserna så nära till hands! Har du något på baksidorna också?

2009-09-15 @ 22:37:13
URL: http://jamsiscrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0