Skulle vilja

Skulle vilja göra färdigt en layout nu - men jag har lovat mig själv att "knacka in" en massa Traderaprylar... har numera fem (!) högar, varav tre "fulla" (dvs 50 auktioner), som ska stansas in så de kan läggas upp allteftersom. Myyyyycket saker är det. Och jag tvivlar inte på att de två sista högarna snart är fulla de med. Förhoppningsvis ska det bli en liten slant på det så vi kan komma iväg på semester till hösten. Jag vill ju så gärna! Å andra sidan vet vi ju inte hur något ser ut till hösten, eftersom jag sagt upp mig och slutar 30/9...:-) Timanställningen finns kvar och där kommer jag troligen jobba även till hösten vad det lät, men jag vet inte om jag har något "vanligt" jobb att gå till. Var på intevju i går men jag tror inte jag får det, känner mig lite skeptisk till om det passar mig också. Men vi får se!

Inget nyskapat finns alltså att visa, men eftersom jag i går satt och snurrade runt lite på filerna på hårddisken medan Y pärlade så hittade jag lite annat att visa upp.

Vi pratade precis på Scrappiz om att göra layouter utan foto, och det kan man faktiskt! Den här gjorde jag för en tid sen, till en cybercrop vill jag minnas:
image61

Formatet är 6x6, jag tror den tillhör Y's "2-års-album"... nu sjunger hon ännu mer, oavbrutet och med ega texter, bytandes melodi hela tiden. Får nog leta rätt på en sång- och rytmikgrupp till henne snart...

Den här är jag också rätt nöjd med, tycker den blev rätt "kryllig" :-)
image62

Bilderna togs i våras när det var så varmt och fint väder (1 april), och vi hade verkligen hur mycket nyckelpifor som helst bland murgrönan. Formatet är 8x8, ett format jag trivs allt bättre med. Vem vet, jag kanske ger mig på 12x12 till slut också. :-)

Och för att byta tema helt visar jag en layout i 6x6 med inte mindre än 6 foton! Om inte annat för att bevisa att det faktiskt går...:-)

image63

Fotona mådde faktiskt bäst av att vara ganska hårt beskurna och små i storleken, det var rätt mycket knasiga skuggor och jag vet inte allt. Men så här blev det bra!

Så, det var dagens skörd. Hoppas det är något som kan inspirera! Nu ska jag slänga mig över Låda1, så får vi se hur långt jag kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0