Första alstren från Scrapeventet

Nu har jag lyckats fota två av sakerna iaf. :-) Canvastavlan och asken vi gjorde står hos föräldrarna så de bilderna dröjer, min kamera hade plötsligt slut på batterier när jag kom till eventet, så det blev inget fotat varesig där eller av de saker jag lämnade kvar... men första layouten kommer här:

image333

Det här är en av de fyra som vi påbörjade på MM-kursen, och jag valde ett foto på Ylva och hennes kusiner. Namnen och ansiktena är utsuddade så de är inte så slätstrukna som det ser ut :-) Ylva och kusintjejerna hade jättekul en hel dag när vi var och hälsade på i somras, de bor ett par timmars körning från Norrfjärden (där vi "alltid" tillbringar ett par veckor på sommaren) så det ju dumt att inte passa på!

image334

Och här är den, min favorit. Ett papper. Ett foto. Arton glitterlimsprickar. That's it. Gör jag något mer är den "förstörd"... det funkar inte med varesig titel eller journaling, ett klockrent exempel på less is more :-) Jag älskar det fotot, Y har en sån härlig glimt i ögat och man verkligen ser hur hon älskar att duscha/bada. När hon var liten trodde vi hon varit vattensköldpadda i ett tidigare liv, dels för att hon lämnade spår efter sig när hon skuttade på rumpan på sand eller snö som såg ut som sköldpaddsspår och dels för att om det fanns vatten så skulle hon dit. Fortast möjligt. Pappret är också helt underbart, det kommer från DCWV's Once upon a time-stack, och det kommer fler layouter med de papprena.

En dubbellayout är på gång men den är inte riktigt färdig än, kommer förhoppningsvis i morgon eller så, tror inte jag hinner klart den i dagsljus. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0