Hemma igen, förresten :-)

Nu är jag tillbaka från Milano! Vi har haft en underbar helg och jag har tagit en mass foton - och har typ 5-6 layouter klara i skallen. Grundlayouterna till dem i alla fall, dekorationerna ska väl som vanligt värka fram :-)

På det hela taget är jag mer förtjust i Lodi, den lilla "byn" (40.000 invånare) där vi bodde än själva Milano. Och italienarna är på det hela taget ganska snobbiga, det känns som det är viktigare att det är dyrt än snyggt, och defintivit viktigare att det är snyggt än att det är hållbart och funktionellt :-) Men det kanske är mina fördomar... Sen var de sämre på engelska än jag hade trott, de flesta klarade nätt och jämnt "Hello"... sen tog det tvärnit. Inte lönt att fråga något, de fattade ändå inte vad man frågade om. Inte ens i butikerna eller på caféerna, inte ens de i närheten av Duomo (den stora katedralen) eller Castillo (slottet). Märkligt.

Jaja. Hemma igen och det ska bli skönt att sova i sin egen säng!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Välkommen hem! *fniss*

Ska bli spännande att få se dina LOs som du går och spånar på :-)...kanske blir till helgen eller?

Ha det gott!

Kram Ingela

2008-04-15 @ 11:11:20
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0