Ännu mer från CC'n...

Det blev lite gjort i förmiddags också... :-)

Först fotade jag kortet jag gjorde i går kväll när vi kom hem, det var till en utmaning att man skulle göra ett så gult kort som möjligt...

image256

Så det blev förstås ett påskkort. :-) Kycklingarna står egentligen på rad men jag klippte isär dem och sorterade om dem lite. De är målade med ProMarkerpennor och skuggade med Prismapennor och MCP-teknik. Bandet har jag köpt i Tyskland till en swap en gång i världen, så nu fick jag användning för min bit. :-) Glad påsk-stämpel från InkyWings.

image257

En kyckling placerad bakom bandet och en framför. Den främre har så mycket lim bakom blomman så bandet hålls på plats. :-)

image258
Några placerades på 3D-kuddar...

image259

Man KAN blanda glitterlim och 3D-lack, det behöver inte ens torka mellan. :-)

Sen gav jag mig på en färgutmaning för layouter, och då passade jag på att göra något med bilderna på vårt URTJUSIGA pepparkakshus. Notera palmen gjord av lego-palmblad och parkerad i skorstenen. :-)

image260

En ganska enkel layout men med mycket färg, ytterligare en layout jag känner mig jättenöjd med. Två MVG, ett VG och två G är helt OK i mina ögon :-)

image261

Störtgillar den fina vågen från Selhammers SillRecept (pun intended, motsvarande maskin som min Wishblade fast från Qk heter Silhouette=Sillen...:-)), den ser precis ut som kristyr på min layout. Och lite brads lyckades jag göra av med också...:-) Jag har nog slagit rekord med denna och den jag gjorde med E i går, mååååånga brads har det gått åt. Och det syns knappt i "lagret"... Den tjusiga tjocka tagen med text på kommer från paketet med bokstäver som jag använde på Lila hår-layouten, så det är äkta "ta till vara" :-)

Sen fick jag ju köra med embossingutmaningen för kort. Det gjorde jag mer eller mindre simultant med layouten eftersom det tog lite tid att skära ut det jag ville ha och få det som jag tänkt mig (det ligger lite bokstäver i min överblivet-påse kan man ju säga...), så det blev lite splittrat. Jag har torrembossat det stora hjärtat med prickig ram och sen har jag embosat prickarna med transparent glitter-EP. Tre hjärtan är embossade med täckande rosaglittrigt EP och ett hjärta plus några slingor är embossade med ett transprent pulver med rosa glitter.

image262

Ser du embossingen? :-) Det är ett elände att få fram det på bild!

Jag stämplade ordet Puss isvart och embossade med transparent pulver, den stämpeln liksom kottarna kommer från Cards of Maria. Pappret? Rest av Prima Paintables från layouten om E's hår. :-)

Tja, det var så långt, får se om det blir något mer i kväll!

Kommentarer
Postat av: kristina

Åhhhh! så läckert!!!
Vad glad jag blir!
Gillar dina bokstäver i titeln,vad är det för sort?
Kram
(ps,laddade just upp en robot!)

2008-03-23 @ 09:31:48
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: DesignAnnique

Fonten heter Harlow Solid Italics och finns i min dator.. vet inte om det är en "standardfont" eller vad det är, men den är lite tuff. :-)

2008-03-23 @ 10:28:21
URL: http://designannique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0