Cards of Maria

Nu har all 3D-lack torkat... :-)

Föst var jag tvungen att leka med Häx-draken... så här blev det:

image243

Draken är färglagd med MCP-teknik förutom äggen/godiset i korgen som jag färglagt med ProMarkerpennor. De har även fått lite 3D-lack på sig. Stjärnorna på hatten fyllde jag i med en vanlig guldig gelpenna eftersom Prismapennorna inte var så guldiga som jag ville. Kortet är inspirerat av ett kort som Biggan gjort, tyckte det var ett så bra upplägg.

Nästa drake ut är Ägg-draken:
image244

Här har jag målat draken med ProMarker-pennor och äggskalet har fått ett massivt lager 3D-lack, vilket inte syns i scanningen. Blommorna och pärlflossen kommer från Apidae/Sykompaniet och knapparna i mitten på blommorna hittar du hos CofM.

Det var det som har torkat... mer kommer! :-)

Kommentarer
Postat av: Eva F

Vilka härligt färgglada kort. Och så snyggt du fått till det med banden :-)
Kram Eva

2008-03-20 @ 19:54:50
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0