Julkort del 4

Det blir nog inte mycket ljusare idag, så bilderna är lite si och då... blixten ställer till det, men min kamera klarar inte riktigt att bortse från blixten och fota ändå när det är sånt pisseväder ute...

Här kommer delar av gårdagens skörd!



Söta stämplar från Rachelle Anne Miller, och sen min senaste favorit som jag nog "måste" skaffa - flower soft, dvs det där vita luddiga. Blir hur sött som helst som snö osv!



Ett mycket enkelt kort med en hÄngla, tyckte cardstocken i sig var så fin så jag ville inte dölja den för mycket. Har gnuggat på lite guld på stjärnorna osv för att high lighta lite...



Och så julpinuppan igen, här i helfigur!



Rachelle Ann Miller igen, fast här med glitterlim på kanterna. Blir fint det med...



Mysig stämpel från Prickiform, och så nya favvisen - en utstansad grunka från Cuttlebug. Funkar lika bra som "ram" till biljetter som på band... gårdagens trend bland pysseltjejerna kan jag nog säga :-)



Och så ett Penny Black-kort, men det blev lite konstigt med den matta 3D-lacken... jaja, det får duga!



Snabbt och enkelt kort med en liten tomtekille.



Ursöt tomta som öppnar paket.



Pingviner från Penny Black, kommer nog komma på fler kort för de är så balla.

På blomman ser vi andra trenden från igår. Erikas punch fick jobba stenhårt, och efter en halv tesked matolja så gick det riktigt bra att stansa. Tur  Carina började så oljan hann stansas bort :-) Men den där... snöstjärnan?... blev verkligen bra som mitt i blommor!



Penny Black-kotte som tittar på stjärnor. Den här fick jag klura med länge, det var svårt att få till det bra. Tycker fortfarande den är ltie obalanserad, men det får vara så. Snödrivorna är utklippta ur ett embossat papper - kul idé som jag var tvungen att testa. Ingen hade dock en fungerande Ice Blue Fluid Chalk så det blev inte riktigt som jag tänkt mig.



Och så ett kort till InkyWings WCD-crop. Har ett par till på tork, så det kommer väl mer som ska dit med tiden :)

Sen är det en minicrop på Kort i Fokus också, med fina priser som lottas ut. Jag har gjort fyra kort dit också så här långt, men de sparar vi till en annan gång!

Kommentarer
Postat av: Marie Glader

Vilka härliga julkort!

2008-10-05 @ 16:49:46
URL: http://www.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0