Enkelt och snabbgjort julkort

Julkort behöver inte ta evigheter att göra eller ha mängder av detaljer - ibland är det lika trevligt med ett ganska snabbgjort och enkelt kort!

 


 

På det här kortet tog jag två papper från Maja Design, använde den ena delen som bakgrund och rev en remsa av den andra som dekoration. Kanterna på den stora biten ruffade jag till med min edge scraper, och alla kanter chalkades sedan. Ett hörn rullades ner och fästes med en brad och sen satte jag fyra brads som dekoration på remsan. Jag stämplade med en bakgrundstext tvärs över det hela och som avslutning ett stämplat och guldembossat God Jul. På bilden syns det inte så bra, men så här ser det ut på närmare håll och i bättre belysning:

 

 

Hepp! Färdigt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0