Kattgrattis!

Jag har satt tänderna (eller möjligen sax och skärmaskin :)) i februaris månads kortmakeripaket från Apidae/Sykompaniet, och det var verkligen roligt! Temat på paketet är Prickar, och så här blev första kortet:



Ett riktigt karamelligt grattiskort!

Bakgrundspappret är rosa med ringar i olika färger och det gjorde det lätt att matcha färger både här och var för att få fram den livliga känslan. Jag valde att jobba med olika nyanser och färgstyrkor när jag färglade med mina ProMarkerpennor för att få liv i motivet.



Bakom motivet satte jag en bit prickig tyll i knallgrönt, och för att dämpa den lite fick den ett "sky ribbon" och silvrig pärlfloss (båda finns även som metervara i webshopen) över sig. Guld- resp silverglitret gör även kortet lite festligare!



Med i månadspaketet den här gången fanns även lite pärlor och en nål med vitt pärlemorhuvud. Några av pärlorna monterade jag på nålen och satte sen en liten limklick längst ner innan det fick "stå på huvudet" och torka. På det viset stannar pärlorna där man vill ha dem! När det var torrt stack jag fast nålen genom band och tyll, så sitter det säkert och bra!




Små knalliga brads passade utmärkt att sätta i hörnorna, det fanns i precis rätt färger med tanke på ringarna på pappret! Det blir dessutom små godissöta prickar det med...:)

Till mars paket kommer det vara lite förändringar, paketen kommer byta namn till Bandpaket plus för kortmakare, och innehålla mer av banden, ca 10 ark papper i storlek A6 och/eller 15x15 cm samt dekorationer, alltihop på ett tema. Det kommer även förekomma bra-å-ha-saker som fästprodukter, verktyg mm.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Väldigt gulligt! Katten är så söt :)

2010-03-01 @ 20:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0