Måne

Av ett kortmakeripaket kan man göra andra saker än kort också :) Jag hittade ett foto från när jag testade min (pappas...) nya kameras zoom, jag tycker det blev så läckert med månens kratrar i underkanten. Det syns inte så bra på fotot av fotot så att säga, men på själva fotot syns det ganska tydligt :)



Jag valde en hel 6x6"-bit av mönstrat papper som bakgrund, det blev ganska lagom på min 8x8-layout. För att fotot skulle få vara i fokus valde jag att inte ha så mycket dekorationer, det blev en titel i ovankanten och en rad med spets + bollfrans i nederkanten.



Klamrarna som följde med kortmakeripaketet målade jag blåa i en nyans som var lite mörkare än fotot, för att balansera de vita bokstäverna (som jag hittade i en låda hemma, fanns inte med i paketet) så titeln blev synlig utan att dominera.



Utmed nederkanten på fotot monterade jag en bit spets med lim för att den skulle synas så lite som möjligt. Färgen är en ljuvlig grön nyans, och det finns många fler färger på bomullsspets i vår webshop numera, vi övertalade en av våra leverantörer att det var en bra sak att ha :)




Över spetsen limmade jag fast en bit bollfrans som också fick några häftklamrar i sig. Ett enkelt sätt att ge lite extra piff :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0