Nallekort

Jag gjorde ett kort till av kortmakeripaket från Apidae/Sykompaniet, ett NÅGOT annorlunda kort om man jämför med det här kortet :) Det var riktigt roligt att fläska på med papper, tårtpapper, dekorationer, rivet och chalkat, band och spets och jag vet inte allt.



Nallen är en cut out som jag tyckte var så söt. Spetsen är egentligen inte lilaaktig (som den ser ut att vara på min skärm) utan mer gammlerosa i en dimmig nyans. Skitsnygg rent ut sagt :) Vi har flera matchande band i olika vintageinspirerade varianter i webshopen.




På kanten satte jag spetsen med ett sammetsband med pärlor och voile-volang över, och så en brad och en "knapp" med en bit satinband knutet igenom.




De ursöta nålarna med droppformat huvud kan man köpa i webshopen om man inte har fått ett par stycken i sitt månadspaket. Jag använder dem på det mesta just nu känns det som. Gillar att de inte är så långa, det passar perfekt till kort eftersom man då inte riskerar att sticka sig lika lätt på dem :) På bilden ser man också pärlorna som sitter på sammetsbandet, det blev ett himla läckert resultat tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Pippin

Jättesnyggt, Annica! Fin vintagestil på kortet.

2010-02-12 @ 09:47:25
URL: http://pia-design.blogspot.com
Postat av: Sindra

Åhhh, vilket fint kort! Ljuvliga färger och så finstämmigt allting! gillar

2010-02-12 @ 10:46:39
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com
Postat av: Petra

Ljuvligt!

2010-02-15 @ 07:31:52
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0