Fun Flock och Flower soft

Idag har jag ett kort med på Kort i Fokus, där jag har lekt med Fun Flock och Flower soft...

Jag har haft en burk med gult Fun Flock i min låda sen det var poppis för många år sedan, men aldrig blivit färdig att använda det. Nu var det dags! Jag valde att färglägga mitt motiv först, det fick bli med Tombows och utan vatten för det skulle gå fort och jag mindes inte riktigt med vad jag stämplat ankan.. Jag la sedan lim över hela kroppen på ankan. Jag strödde över Fun Flocken och pressade försiktigt ner den i limmet och skakade sedan av överflödet. För mig fastnade Fun Flocken typ överallt så jag fick knäppa en del på baksidan av kortet för att få bort det, och det gjorde att det blev lite tunnare lager på ankan än vad jag hade tänkt. Nästa gång ska jag nog använda en pensel istället :-)

Närbild på ankan. Man ser hur det ser sammetsmjukt ut på ytan. Y stod och klappade försiktigt på kortet bra länge och konstaterade att det var mjukt som en persika :-)

 

 

Runt fötterna använde jag en annan produkt som ger fin 3D-effekt - Flower soft. Den är betydligt grövre och ger en fin gräs/moss-yta. Jag valde här att lägga lim även ovanpå eftersom kortet är tänkt till ett barn, och på det viset sitter det bättre fast.

 

 

Även brads kan "sammetas till" - doppa din brads huvud i lim, doppa i sammetspulver och låt torka. Voila - en sammetsbrad! Just den här jag har använt är köpt, mitt lim tog slut (!?!), så det här fick duga - men det kommer bli gula Fun Flock-brads framöver, var så säker!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Jätte fint kort :)

2010-01-21 @ 13:37:43
URL: http://ericasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0