Snabbt och enkelt

Idag tänkte jag visa upp ett par ganska snabba layouter jag gjort tidigare.. jag laddar nämligen för att fixa med några layouter där jag tänkte försöka få in många bilder (typ 4-6 st) per sida snabbt, utan att det ser "klent ut". Så vad passar då bättre än att visa upp lite sånt jag tycker blev rätt så bra av det jag gjort tidigare?

Först ut är en layout med ett spindelnät som jag fotade på väg till lekplatsen juldagen 2006:

image70

Storleken är 8 x 8, och jag lät avsiktligt fotot vara "fullstort" (annars minskar jag ofta på dem för att få in fler bilder och/eller anpassa till liten layoutstorlek - har man ett par foton och en hel del dekorationer blir det lätt överlastat - tycker jag...) för att verkligen sätta fokus på nätet. Dekorationen i övre högra hörnet är sydd av glittrigt svart garn och det blev inte så pjåkigt.

Nästa är mitt livs första pagekit, och det funkade faktiskt. Det enda jag inte hade gjort i förväg (utöver att skräa till pappren förstås) var att skära ut titeln. Jag hade med min Wishblade för att visa upp den så jag passade på att skära ut titeln då. :-)

image71

Faktum är att jag lyckades fånga första gången Y rullade runt ganska snabbt också. Ggångerna innan hade hon bara bökat, men ett av fotona kom från den gången hon fick kläm på det och sen rullade och rullade och rullade hon. :-) Dubbelpremiär alltså. :-) Storleken är 6 x 6, så det går visst att få in flera foton på en liten layout. Ingen som har sett den IRL tycker bilderna är små iaf...

Tredje layouten jag tänkte visa kommer från en utmaning på en cybercrop (folk sitter och pysslar hemma men alla tävlingar, utmaningar osv läggs upp på Scrappiz och så babblar man där, en virtuell pysselträff alltså...) på Scrappiz där man skulle göra all text, även rubriken, för hand. Tyckte det passade så bra till fotot. :-)

image72 

Tycker det är så härligt att se två tjejer ha så kul tillsammans, trots åldersskillnaden. Också denna är i 6x6.

Det var dagens skörd det. Hoppas det kan vara till någon inspiration!

Kommentarer
Postat av: Monica O

Hej vännen!
Tack för minikursen igår :o)
Ev vi kommer en sväng på lördag, jag hör av mig under dagen eller morgondagen.
Du har väl inte missat Erikas blogg??
http://himmelojord.blogspot.com/
Här har du den i alla fall.
Kramisar Monica

2007-08-16 @ 11:05:01
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se
Postat av: HellaBella

wow! vilket häftigt spindelnät :) gillar nätet du gjort i hörnet!

2007-08-16 @ 22:22:04
URL: http://hellabella.blogg.se
Postat av: annkan

Gillar också spindelnätet i hörnet!:-D
Tjusiga LO:s alla tre!
Kram/ annkan

2007-08-17 @ 12:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0