Massor av kort

Jag har slarvat upptäckte jag.. har ju en dröse kort som inte lagts upp här! De flesta kommer från Kort i Fokus...

Först ut kommer ett CardJacked-kort från Kort i Fokus:

image171

Tanken är att man står inne och kikar ut i djungeln på de söta djuren som kikar tillbaka. Kan ju säga att det tog en stund att linda bandet med bladen... :-) Ser du de små myrorna som står bakom bladen och kikar på dig?

Nästa kort är ett grattiskort med lite mer manlig touch...

image173

Tycker jag fick till det rätt bra! Killen kommer från Stämpelgården, och har använts i fler sammanhang :-) Jag gillade också effekten av det skira och lite romantiska bandet, som ändå får en manlig touch genom färgen och att det inte är rosetter utan bara knutar.

Nästa i raden är ett helvilt julkort:

image172


Det är för övrigt det första jag färglade med mina ProMarkerpennor... och som vanligt är jag ju inte riktigt klok, utan köpte 22 st i första vändan och har kommit på 11 till jag behöver och önskar mig i julklapp. :-)

Och så tar vi ett kort i silver och blått:

image174

Kortet är samtidigt ett DT-kort till Stämpelgården, och de små fåglarna glittrar/skimrar i verkligheten mer än vad som syns på bilden.

Och sen tar vi ett av de numera så populära flaskkorten/flaskhängarna (jag har fler på gång, men de kommer nog inte före jul här i bloggen...:-)):

image175

Mörkblå, turkos och orange är INTE min färgskala kan jag ju säga - fick leta som en tok bland sakerna för att få ihop det! Men flaskhängaren gav mersmak, så nu ska jag bara lyckas göra något för Wishbladen så jag slipper klippa ut dem...:-)

Och sen så tar vi ett renodlat DT-kort för Stämpelgården:

image176

Tyckte sälen blev SÅ söt i en utstansad tomteluva. :-) Ska nog jobba vidare på den idén, man borde kunna sätta andra saker på huvudet på honom.. en liten krona kanske, eller en partyhatt? Hm, tål att tänka på!




Kommentarer
Postat av: Millan

Vilken cool ide med att sätta olika hattar på sälen :) Undrar om qk-kronan passar... måste testa!
Ursnygga kort förresten.

2007-12-04 @ 10:55:18
URL: http://www.millan.dk
Postat av: sari

vilken härlig blandning av kort!! Gillade den första lite extra mycket! =)

2007-12-04 @ 16:53:27
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Monica O

Hahaha, du är för gooo. Vips så ligger det en hel dröse jättefina kort i din blogg.
Sedan din kommentar om promarker pennorna. Kände igen mig där. Ska bara testa (28 pennor fick ajg ihop)

Kram Monica

2007-12-04 @ 18:58:24
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0