Tre med samma

Här tänkte jag visa upp tre DT-kort som jag gjort till Cards of Maria. Passa gärna på att kika i DT-bloggen för ännu fler underbara inspirationskort!

Jag har till alla tre korten använt stämpeln Fyllt hjärta, jätte och stämplat med mörkt grön Brilliance-dyna på strukturerad cardstock.

image181

På första kortet stämplade jag God Jul med watermarkdyna och embossade med clear-pulver innan jag stämplade hjärtat ovanpå. Sedan inkade jag kanterna på en bit strukturerad cardstock och monterade på kortbasen. Hjärtat fästes ovanpå och därefter täckte jag kanterna med pappersblommor som fick en guldglitterlimsprick i mitten. Enkelt men ganska effektfullt!

image182

På andra kortet inkade jag kanterna på hjärtat med rött. Hjärtat monterades på fem remsor mönstrat papper som fått inkade kanter. God Jul skrevs med glitterlim.

image183

På tredje kortet monterades hjärtat på ett ljuvligt blommönstrat papper och jag valde pappersblommor som matchade färgmässigt. För att få kortet lite skirare i känslan valde jag att placera blommorna lite glesare. Den här gången blev det rosa glitterlim i mitten på blommorna, också det för att ge det en mer somrig känsla.

Alla tre korten är ganska snabbgjorda, hjärtat i sig är en vacker dekoration och jag har bara försökt framhäva hjärtformen på olika sätt. Rekommenderas varmt!

Kommentarer
Postat av: sari

vilka härliga kort! Men första är en klar favorit!!

2007-12-19 @ 08:09:45
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Cia

Å vad tjusiga kort!

Kram Cia

2007-12-19 @ 11:36:20
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0