Lika fast olika

Nu är de färdiga att visas upp - 10 st kort, lika fast olika. De har bitar av mönstrade papper från samma serie som enda mönstrat papper, sen varierar kortstommen och motiven samt dekorationerna. Det är ett sätt att snabba upp det lite - jakten på det perfekta pappret behöver inte ta sån tid då. :-)

Jag tog breda remsor från totalt sex olika mönstrade papper i samma serie (från Gin-X i mitt fall, föll för de starka pastellerna) och skar dem i bitar. Sen blandade jag och gav, hej vilt.

Först ut är det kort dotterns dagmamma ska få nu inför sommaren:
image42

Scanningen blev lite märklig, som alltid när man har dekorer som sticker ut lite. Blomster-Filuren är färglagd med torrchalks och fjärilen är en transparent barnpärla. Kortet är inspirerat av en skiss vi hade på Kort i Fokus-bloggen för en tid sen, men jag hann inte göra kortet till den gången. :-)

Nästa kort:
image43

Ett kort till en liten tjej. Det prickiga pappret har vänts på sidan och fått sällskap av ett paisleymönstrat.

image44

Och här bildar paisley-mönstret tillsammans med ett rundprickigt papper basen till en grattisbukett. Löpte lite amok med Stickles glitterlim också...:-)

image45

Och här bildar det rundprickiga pappret tillsammans med ett bokstavsprickigt papper en härlig bakgrund till en sprallig Filur. Han är ena halva av ett stämpelpar, egentligen blir han så här glad eftersom en Post-filur ger honom ett brev. Men jag tyckte han blev söt så här också!

image46

När jag skar ut "HEJ..." till förra kortet blev det en bit över, och tillsammans med ytterligare en bit bokstavsprickigt papper och ett rundrandigt papper är det enda dekoren till bilkortet. Ganska rent och enkelt, men jag vet inte riktigt vad jag skulle göra mer så det får vara så här.

image47

Det rundrandiga fick sällskap av en bit blommigt papper - och en mycket söt PB-kotte med famnen full av blommor... prickarna i blommorna är gjorda med liquid pearls för lite 3D-effekt.

image48

Det blommiga pappret fick sällskap av det prickiga på det här tackkortet. Vem hade inte blivit glad för en sådan bukett???

image49

Ännu ett kort som inte uppskattades att scannas - så går det när man använder 3 mm kuddar bakom ena motivdelen och en chipboardpusselbit bakom den andra! :-) Tyckte dock det var kul att använda upp de sista spillbitarna på det här sättet.

image50

Ett sött pojkkort med rundrandiga pappret kompletterat med det rundprickiga. Och lite blingbling måste väl även en pojke ha!

image51

Och så slutligen det 10:e kortet med den söta lilla nyckelpigan som ligger och funderar. Även här ställer 3D-effekterna till det i scanningen.

Så, det var korten de - 10 lika fast olika kort. Testa gärna du också, det är ett snabbt sätt att få ihop några kort. Jag fixar inte att göra 10 likadana, men på det här viset halverade jag iaf tiden per kort så det blev lite bättre. :-)

Kommentarer
Postat av: Moncia O

Superfina allihop vännen.
Ska nog försöka mig på detta, då jag annars har problem med att det tar sådan tid då jag ska göra kort.
Kramen

2007-07-04 @ 13:40:22
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: DesignAnnique

Ja testa! Det är faktiskt rätt kul, och trots allt tar det lite tid ändå.. men inte som när man gör dem helt ett och ett. De 10 korten tog mig nog 3 eller 4 kvällar, så det är ändå rätt hygglig fart på det!

2007-07-04 @ 17:03:37
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: Cards of Maria

Vilka underbart pastelliga kort, A.
Kram
Maria

2007-07-06 @ 03:34:41
URL: http://cardsofmaria.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jättesöta kort!! Och ett bra tips som jag ska komma ihåg!

2007-07-12 @ 22:28:33
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: acheter

Smart idé - jag tar det som en utmaning! ;-)
Jättekul hur samma papper kan lyftas fram så olika. Valet av cardstocknyans påverkar verkligen en hel del!!
// Anna ? acheter

2007-07-14 @ 10:33:09
Postat av: annkan

Vilka jättefina kort!
Kram/annkan

2007-08-08 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0