Gääääsp

Idag hade jag en märklig morgon.. jag sov ända till efter 8!!! Det är inte så vanligt. :-) Mormorn tog hand om lilla väckarklockan, så mamman fick sova lite längre. Skönt!

I övrigt har jag packat kortmakeripaketen till Apidae/Sykompaniets kortmakarprenumeranter, det var ett riktigt roligt paket att packa den här gången. Jag hoppas verkligen de ska gilla det! Just prenumerationerna ligger mig varmt om hjärtat, jag tycker det är så smart att man varje månad kan få hem ett spännande paket med innehåll att inspireras av. Det roligaste, tycker jag själv, är just att få sånt som jag själv kanske inte hade köpt eller kommit på att man kunde använda, inspirationen får sig ett extra varv och oftast sparkar det igång kreativiteten för mig.

I kväll ska jag fortsätta på min serie med kort jag håller på med - "samma fast olika". Det dröjer lite innan de kommer här i bloggen, för jag vill ha alla klara först. Grundtanken går ut på att jag har ett gäng mönstrade bitar papper i blandade storlekar, alla från samma serie papper. Jag tror jag hade fem olika Gin-X-papper som jag skar remsor av och sen delade remsorna i mindre bitar. Kortbaser i olika färger och sen är det bara att sätta ihop två mönstrade pappersbitar med lämpligt stämpelmotiv och lite dekorationer. Det är jättekul! Fyra kort är färdiga och jag har tre eller fyra som ligger halvfärdiga och sen material till ytterligare ett par stycken. Tanken är att det ska bli minst 10 kort av det och att det ska gå hyggligt snabbt. Jag KAN INTE göra tio likadana kort (annat än på ren beställning), men på det här viset slipper jag det tidsödande arbetet med att välja papper till varje kort. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0