Pustar och suckar i värmen...

Det är vaaaaarmt! Och vi renoverar fönster... *pustar* Idag har mamma och pappa varit här och hjälpt till, tack och lov, så pappa och B har skrapat, oljat, kittat och laserat så det stått härliga till. Mamma och jag köpte en minipool till Y (bland annat.. skaffade mig ett nytt hål till torkvindan också så i morgon ska det tvättas!) och sen fick jag plantera om våra krukväxter i lugn och ro. Nakenfisen Y hjälpte till att vattna krukorna allteftersom, däremellan plaskade hon i minipoolen - det ÄR ett himelrike att bo i hus och ha egen trädgård, även om den är liten!

Nu ska jag strax knata iväg och köpa några krukor till - hur många man än har är de ju alltid i fel storlek. De sista växterna ska få krukor de med och sen hållar jag kväll. Blir nog varken kort eller layouter gjorda eftersom mamma och pappa är här, men imorses blev det en som väntar på scanning, så den visar jag sen!

I morgon är det fönster, fönster och åter fönster som gäller... kanske kanske jag hinner på en liten pysselträff, men tyvärr ser det inte så lovande ut. Fönster tar tid och vi måste få det så pass klart i morgon att vi kan stänga fönstren igen. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0