Första gäst-DT-kortet jag gjort...

Jag fick ju lite stämplar och band från Cards of Maria häromdagen, och här kommer första kortet jag gjort.

image23

Både stämpeln med studentmössan och flaggorna och stämpeln med texten kommer för Cards of Maria. helt underbar att jobba med! Det kommer snart ett kort till, med den ljuvligt söta Student-Björn'en, men jag ska försöka få till en bättre bild först. Vill ni kika så ila till Cards of Maria för hon har lagt upp den redan...:-))

Papprena jag har använt på det här kortet säljer vi i webshopen hos Apidae/Sykompaniet, och de passade väldans bra trots att de inte är så studentiga. Jag gör ju inte alltid som man "ska" jag...:-)) Jag gillar det lite mjuka skira intrycket de ger, de känns så försomriga. Vi får väl se om jag hittar någon studentska som behöver få ett kort! :-)) Jag har jobbat en del med 3D på kortet, de utklippta blommorna sitter på 1 mm kuddar, grattisskylten och mössan-o-flaggorna sitter på 2 mm kuddar. Den delen av grattisskylten som sitter över blommorna har förstås 1 mm kuddar, eftersom 1 + 1 mm just ger 2 mm. Att ha fler än en höjd på kuddarna (eller klistra dem i lager på lager i nödfall, men det tycker jag har en tendens att glida) är ett oerhört fiffigt sätt att kunna jobba i 3D, och ger oftast ett betydligt läckrare resultat än vanlig lager på lager.

Kommentarer
Postat av: Kate Hudson

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2010-09-08 @ 12:46:56
URL: http://kate-hudson.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0