Melodifestiskvalen

Kvällen tillbringades på en kvarterspub (vi hade barnvakt - lyx!), och naturligtvis rullade melodifestiskvalen. Måste säga att jag gillade teletubbisarna i metallfolie (Ukraina) så där hamnar min röst. Vi gick dock innan röstningen var klar, så jag vet inte hur det gick, men Serbien ledde och Ukraina låg tvåa när vi gick i alla fall.

Har haft en SÅ trevlig kväll! Första gången på det stället, och anledningen till att vi öht gick dit är att kocken tidigare har jobbat på sambons jobb i lunchrestaurangen. Maten var underbar (så kommer du till Malmö så ät gärna på Nobe som ligger på Kristianstadsgatan, precis vid Nobelvägen), en perfekt kokad fisk med fantastisk hummersås. Potatisen var tyvärr lite hård, men när vi påpekade det drog de av alldels för mycket på priset (med tanke på hur god fisken var så hade det motiverat portionspriset bara det!) trots att vi blixtsnabbt fick in bättre potatis, och en helkväll med mat, öl och vin (en hel del vin.. hm.. måste kolla stavningen ordentligt...:-) ) för två landade på ynka 350 pix! DET kallar jag ett fynd!!! Behöver kanske inte säga att de fick rundlig dricks, och de var värda varenda krona... Stämningen var härlig och det var inga problem att "komma in i gänget" och sitta och snacka med folk - det uppskattas. Summa sumarum blev det en helkväll som heter duga, och förhoppningsvis ska det inte dröja så länge innan det kan upprepas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0