Mer från Kort i Fokus

Tänkte jag skulle visa lite mer vad jag gjort för Kort i Fokus-bloggen, och också skriva lite mer om dem än vi gör där...

Första kortet gjordes efter en utmaning jag själv satte ihop - man fick bara använda stämplar, stämpeldynor, enfärgad cardstock, svart penna och band. DET var lite av en utmaning.  Jag valde att färga in min tulpanstämpel från Hero Arts med mina fluid chalks-dynor (eftersom det bara var de som fanns i rätt färg, dessutom blev effekten ganska bra), jag stämplade först en tulpan, sen maskade jag den och stämplade en till så den ser ut som om den är lite längre bak. Den gröna cardstocken var inte helt rätt så den färgade jag också med Fluid chalkdynan (de ÄR användbara! :-)) ) och så dolde jag det mesta med bandet. Kanske inte mitt bästa kort, men jag tycker det blev rätt hyggligt ändå.

image24

Nästa kort är från skissen samma vecka (vecka 18), och det blev ett ganska enkelt kort. Två mer eller mindre matchande bitar papper, ett band som funkar i färg och vita rubons. Stämpelmotivet är en av mina favoriter men jag vet tyvärr inte var den kommer ifrån eftersom jag lånade den. Jag har stämplat upp några stycken, och de är verkligen tacksamma att färglägga med torrchalksen, både blomman och färgläggningsstilen är ju lite "slarviga", så det passar mig bra. Jag hade dock färglagt den innan jag ens hade kortet i åtanke, så det gröna på stjälken är "fel" grön, och det stör mig lite. Det är en nästan lite blågrön, och jag hade velat ha en mer gulgrön nyans som passade bättre ihop med papprena och bandet, men den blomman jag hade med mig när jag gjorde kortet som hade rätt färg på stjälken skar sig något så illandes mot det orangegula med själva blomman. :-))

image25

Vi tar väl ett kort till!

Det enda kortet jag hann vill vecka 19, och extra roligt eftersom det var min stämpelkompis Eva som gjort orginalet som vi CardJackade. HÄR kan du se kortet Eva gjorde. Det här var ett kort som bråkade lite med mig, jag VILLE ha med den här stämpeln (som jag stämplat tre gånger med) eftersom det är den enda stämpel jag har med tillräcklig "Eva-känsla" i sig. Det betydde i sin tur att motivet blev för stort så jag fick bygga om det lite till. Och sen var det givet att det skulle vara lila med, för är det något Eva använder ofta så är det lila. :-)) Garnet är också en typisk Eva-grej, så det var jag också tvungen att ha med.

image26

Tja, det var dagens skörd. Hoppas du kan hitta något som inspirerar!

Kommentarer
Postat av: Steffeniben

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2008-08-29 @ 12:08:22
URL: http://steffeniben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0