Några DT-kort

Jag är medlem i Kort i Fokus DesignTeam, och tycker det är jättekul med lite utmaningar. Här kommer några kort jag har gjort dit:

image2

Mitt "tjuvstart"-kort, där vi inspirerades av een bild Maria, vår DT-mamma, hade plockat fram. Jag tyckte det var kul att göra ett lite annorlunda och mer "unisex"-babykort, annars blir det så lätt blått eller rosa. Det här är lila och gult, så mer unisex kan det väl inte bli. :-)

image3

Mitt bidrag till vår första CardJacked - där vi inspireras av ett kort. Mitt kort har nog vissa likheter med orginalet, men det ser definitivt inte likadant ut. :-) Jag har (som vanligt just nu...) färglagt med torrchalks, något av det roligaste som finns. Det är så tacksamt! Även en otålig själ som jag får ett snyggt resultat eftersom det SKA se lite slarvcharmigt ut. :-)

Vi tar ett till!

image4

Ett litet grattiskort gjort efter inspiration från Volvos Think outside the box-reklam.. ett kort som dessutom levde sitt eget liv. Det är inte EN sak som ser ut som jag hade tänkt mig från början...:-) Först hittade inte pappret jag TRODDE jag hade (antingen har jag fel eller så har jag använt det och gett bort resterna redan, men det minns jag inte...:-)) ), så då bytte jag papper. Och sen brakade det loss... jag fick byta kortbasen för den skar sig mot pappret. Och banden jag räknat ut skulle förstärka ränderna och ha den där avvikande färgranden, det såg inte klokt ut. Kvar var en bit randigt papper och en kortbas. Kapa, kapa, kapa. Oj. Kapade fel. Nåja, det blir ett liggande kort i 10 x 15 cm istället då. Fram med stämplarna. Funkade inte med stämpeln jag tänkt. Förstås. Den var för stor. Leta reda på en annan - AH, en PB med en LÅDA! Jippie! Den tar vi. Och så lite extra lådkänsla, och så lite utanför också... ja, det blir bra. Öh. Den försvinner på det otroligt randiga pappret. Dit med en bit papper till, det blir bra! Och så lite sömmar, finns bland ränderna också - ah, genomarbetat och genomtänkt! (Ha! In my dreams...) Men, öh. Lite text också kanske... Rotar bland textstämplarna, grattis blir bra, det passar till kottarna och lådan. Men var sätter jag det???? Hm. Dit med en pappersbit till. Sätt på högkant så är den också utanför boxen. Ser fånigt ut med så kort text på så lång pappersremsa... Mer sömmar!  Hepp! Ett kort som inte blev så pjåkigt, men jag undrar om jag någonsin kommer göra kortet jag TÄNKTE göra? :-))

Det var dagens skörd, nu blir det inte mer för den här 25-öringen. Dags att natta liten DesignAnnique!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0