DT-kort till Stämpelgården

Så, nu ska ni få se de tre korten jag har gjort hittills! Allt material kommer från Stämpelgården (utom God Jul-stämpeln på andra kortet, den är jag inte riktigt säker på vad jag har fått den ifrån just nu..:-))

image143

Här har jag använt en supersöt stämpel från Whipper Snapper med en liten julpingvin. Jag har målat med distresser (kämpar fortfarande... *suckar* Det är verkligen inte min grej!) och satt lite glitterlim på mösskanten. Kanterna är chalkade , förstås... Bakgrunden är gjord med Figgy Pudding Festive (Basic Grey, jag var inte så förtjust i den nya serien men den tar sig.. när jag väl använde papprena så var de inte så tokiga ändå - plu satt jag gillar det där med dubbelsidighet hos ett papper..:-) ) och i ett band över bakgrunden har jag satt två bitar garn och ett självhäftande filtband. Primablommorna har fått halpärlor i mitten, jag är nog lätt halvpärleberoende. :-)

image144

Här blev det lite flipp när jag gjorde det här kortet. Det är nog inte ett av de bästa jag har gjort, men det är inte så pjåkigt ändå, lite kul är det. :-) Jag har kombinerat Fågel med paket och Plakatsäl. Båda är färglagda med distresser (igen... *kämpar vidare*). Bakgrunden är gjord av Figgy Pudding Forest och baksidan på Figgy Pudding Balsam (Basic Grey). "Vattnets" kant är chalkad med Blue Iris och resten med Lipstick Red och Burnt Sienna eftersom bara den röda blev för vass... Tagen är utstansad i vit cardstock och sen färglagd, med distresser.. blev itne så bra, men det blev lite charmigt med det ojämna. Och det här var ändå den jämnaste... *tittar på de 8 kastade tagsen i papperskorgen* Sedan satte jag garn över "vattnet" för att få mer liv i det, tycker det där ganet är lite kul faktiskt. Knapparna blev en ram runt det hela, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med knappar trots att jag älskar dem, men det blev rätt bra så här. Och sen dit med en liten blomma för att "balansera" eftersom det blev lite obalans efter att jag satt dit knapparna. Texten på plakatet? Det är alldeles min egna handstil :-)

image145

Och sen blev jag så less på julkorten så då blev det något annat istället. Och så var jag trött på distresserna som bara bråkar, så fram åkte mina älskade torrchalks. De finns också på Stämpelgården, och de har precis det märket jag verkligen kan rekommendera (och hade gjort även om jag inte gästat hos dem just nu - jag har propagerat för I Kan Dees torrchalks länge nu, det är de enda jag kan använda, andra sorter ser ut som kattsk*t när jag använder dem!) så ska ni testa torrchalks eller har testat innan och bara tyckt att det blir randigt och konstigt - tänk om, de här FUNKAR! Finns det någon som vill testa i närheten av Malmö/Helsingborg så hojta till så ser vi vad vi kan göra. Eller bjud in mig med Apidae/Sykompaniet till någon träff så kommer jag med ett begränsat sortiment därifrån OCH mina torrchalks (de följer nämligen alltid med när jag ska pyssla...:-)) så kan du testa. Jag åker på träffar "inom rimligt avstånd", dvs inom ett par tre timmars körning, lite beroende på hur många som kommer på träffen.

Nu avvek jag från ämnet. Igen. Åter till kortet! Det blev ett grattiskort med den söta paketfågeln. Bakgrunden är gjord av baksidan på Figgy Pudding Toasty (Basic Grey) och Ice crystal papers (My Minds Eye). Fågeln är färglagd med glittriga pastellchalks som sen fixerats med hårspray. Blommorna (Press N Petals) har fått en liten halvpärla i mitten. MME-papprena råkar jag veta är aaaalldeles nyinkomna på Stämpelgården, jag fick lov att rota i högen med ouppackade papper... och trillade dit så det visslade om det på ett par stycken, bland annat det jag använt här.

Så, det var dagens lilla titt! Ska försöka pyssla ihop en liten tag till sylten mamma ska få, så jag kanske återkommer med den i kväll. Men först ska jag gå ner och laga klart världens enklaste gryta, den man sätter in i ugnen flera timmar innan man ska äta och sen lagar den sig själv. :-)


Kommentarer
Postat av: MonicaO

Men HALLÅ JAAAA, vad du har legat i.
Imponerad!!
Snyggt Annica.

Kram Monica

2007-11-05 @ 10:58:09
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0