30 minuter

På Scrappiz pågår just nu en utmaning i deras blogg där man ska skapa på 30 minuter. Både kul och svårt!

Den här försökte jag med i går:
image135

Bilderna känns igen misstänker jag. :-) Pappret har jag köpt i något kit och jag tyckte de passade så bra. Blommorna är nya i vår webbutik, och är hur söta som helst. :-) Däremot kan jag tipsa om att INTE försöka sätta den flyttbara tejpen på något som precis limmats, fukten från limmet gör att tejpen fastnar rejält. ÖSTDAG är lite lätt skadat, men tack vare det mönstrade pappret så syns det knappt. Funderade på att lägga på 3D-lack på både dem och det stora H-et, men eftersom jag redan var uppe i 45 minuter och blommorna var fastsatta så la jag ner det. En mislyckad layout ur 30-minutersperspektivet, men i övrigt är jag rätt nöjd. :-) Storleken är 8x8.

Så ikväll var jag på det igen!

Först ut var den här layouten, med en alldeles nykläckt liten Ylva. Hon är bara några timmar gammal...

image136

Jag bytte papper fyra gånger och körde fast totalt på hur jag skulle få till titeln - allt var för stort eller för litet eller fel färg eller... och jag hade ingen lust att skära ut en titel till den här... sen hittade jag stickersarna jag letade efter, och även om de var lite annan färg än jag tänkt mig så fick det bli så. Ä-prickarna är innanmätet i de två e-na. :-) 30 minuter ganska prick tog det (plus minus en minut, kom inte ihåg om jag började en minut före eller efter 20.15) så det är godkänt! Storlek 6x6.

Nästa gick ännu snabbare! 26 minuter INKLUSIVE prat på MSN... och en sambo som kom hem mitt i det hela. Tur man har simulantförmåga...

image137

Lite klatchigare den...:-) Mönstret är utklippt från ett Urban Lily-papper och jag tyckte det var så härlig fart i det. Den här gången skar jag ut titeln eftersom jag VET att jag inte har något som funkar. Vilket i sig är en prestation med tanke på hur mycket jag har...:-) Ägnade de sista minutrarna åt att fundera på om jag skulle dekorera mer, och jag kom fram till NEJ, den ÄR färdig så här. Den vill inte ha mer. Foto i sig är så härligt, mönstret ger fart.. blir det mer blir det bara för mycket, för MIN stil i alla fall...:-)

Det var dagens titt. Prova gärna att scrappa/göra kort på 30 minuter, det är ganska uppfriskande att bara slänga sig över något och låta det bli som det blir. På 30 minuter har man inte tid för så mycket velande och tänkande, det är bara att släppa fram "görandet" och skapa fritt. Och en sak är säkert - It's OK! :-)


Kommentarer
Postat av: Annika E

Jättefina LOer! 30 minuter är vääääldigt lite tid för mitt scrappande... Bra jobbat!

2007-10-17 @ 10:35:25
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0