Allt lugnt

Allt är lugnt här, Ylva sov lugnt i natt och det var skönt. Hade nog inte orkat med fler sådana pärser... Man känner sig bara så maktlös när ens barn skriker rakt ut av smärta och man kan inget göra.

Sitter och pillar med lite kortmakeri, men får inte mycket gjort.. är fortfarande lite slut efter gårdagen. Så istället visar jag upp det här:

image138

Det är kortet från dagens färgutmaning på Kort i Fokus, där man skulle ha rosa, rött och blått. Jag använde mitt fina hjärta från Stämpelgården, tyckte det belv ett fint grattis till förlovningen-kort, typ. :-) Kika förresten gärna i Stämpelgårdens blogg också, där finns några av mina kort nu och det är jättekul! Det kanske blir fler framöver, vem vet. Säkert är iaf att jag ska dit och hämta saker så snart lönen har kommit, MÅSTE ha sista lådan av torrchalks också, den med knalliga glittriga färger. Sen är samligen komplett. Och med tanke på hur mycket jag använder dem så... Hjärtan ovan är tex färglagda med de pastelliga glittriga/skimrande. Å så har jag sett några stämplar jag "behöver" tror jag bestämt... :-)

Ska väl visa upp ett kort till tror jag...

image139

Till skissutmaningen gjorde jag det här kortet, med superfräcka Snubbisar från Cards of Maria. Även de förglagda med de skimrande torrchalksen.. *surprise* :-) När jag såg skissen tänkte jag direkt på de här stämplarna, och blev riktigt nöjd med resultatet - ett härligt busigt kort. Funderade lite på texten på den först, men gick på min allra första idé med "blää"... med andra ord, ett bara-för-att-kort.

Upptäckte också att jag faktiskt GLÖMT att visa upp ett kort!

Det här:
image140

Hur söt är inte han då? Jag älskar den lille draken, och jag kan bara säga att jag lääääääängtar tills det kommer julstämplar från Cards of Maria.. *flinar brett* I Cards of Marias designteam-blogg kan du få dig en liten sneak peak, och jag som faktiskt har sett dem på bild kan säga att det ska bli så kul att få se dem på riktigt! och ännu mer kul ska det bli att få använda dem, för jag är ju faktiskt med i designteamet... *dansar runt ännu en gång*

Nåväl. Kortet är gjort till en liten kille som fyllde tre för några dagar sedan, och mycket stolt moder konstaterade att hennes lilla tjej skrev sitt namn så stort och prydligt i kortet under gratulationshälsningen. :-)

SÅ, det var allt för idag. Nu ska jag gå och däcka i min säng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0